آیا احساس می کنید که توان یادگیری تان مشکل دارد؟ | روش های دیگر را امتحان کرده اید - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور توان-یادگیری,یادگیری,سبک-یادگیری,یادگیری-آنلاین,یادگیری-تصویری,آموزش-تصویری,سبک-های-یادگیری, -
آیا احساس می کنید که توان یادگیری تان مشکل دارد؟ | روش های دیگر را امتحان کرده اید

آیا احساس می کنید که توان یادگیری تان مشکل دارد؟ | روش های دیگر را امتحان کرده اید



همیشه وقتی از این که نمی توانیم درس یا تخصصی را یاد بگیریم، نگران می شویم که شاید یادگیری ما مشکل دارد. شاید دیگر توان یاد گرفتن تخصص جدید را نداریم. اما آیا همین قدر که به یاد نگرفتنمان مطمئن هستیم، سبک های یادگیری را می شناسیم؟ آیا می دانیم که سبک های دیگری هم هستند که یادگیری ما را سریع تر می کنند؟ خیلی از مسائل برای ما گنگ و نامفهوم به نظر می رسند. اما وقتی به روش یادگیری‌مان دقت می کنیم، متوجه می شویم که مشکلات زیادی در مسیر یادگیری‌ وجود دارد که به آنها توجه نکرده ایم. بعضی از افراد، با خواندن کتاب به راحتی می توانند یک موضوع را درک کنند. بعضی ها حتماً باید تصویر جلوی رویشان باشد و بعضی نیز حتماً باید یک موضوع را لمس کنند، تا درک درستی از آن به دست بیاورند. همین ها باعث می شود که سبک های مختلف یادگیری به وجود بیاید، و هر کس به شیوه خودش، از یک موضوع استفاده کند. با تیوترلند همراه باشید، تا در مورد سبک های یادگیری بیشتر بدانیم.


مقاله مرتبط: تیوتر و توتوریال چیست و چرا نام تیوترلند را انتخاب کرده ایم؟ 


انواع سبک های یادگیری

روش های و سبک های زیادی برای آموزش و یادگیری وجود دارند. هر کسی حداقل در یکی از این سبک ها جا می گیرد. ممکن است کسی هم پیدا بشود که با هر سه سبک راحت باشد، اما همه این دسته بندها نسبی اند و دلیلی بر این نیست که همیشه می توانیم از یک سبک یادگیری استفاده کنیم. بنابراین وقتی سبک معمول و همیشگی ما دیگر تاثیری در یاد گرفتن یک تخصص ندارد، باید سبک یادگیری خودمان را عوض کنیم.

سبک یادگیری دیداری

اگر جزو آن دسته هستید که برای یادگیری نیاز به تصویر دارید، حتماً باید یک مسئله را ببینید و مسائل انتزاعی مشکل دارید، سبک یادگیری شما دیداری است. این دسته از افراد نیاز دارند که برای تجسمکردن یک موضوع، چشم هایشان را ببندند تا بیشترین یادگیری را داشته باشند. بیشترین یادگیری آنها زمانی است که از تصویر، ویدئو و رنگ در آموزش استفاده شده باشد. آنها دوست ندارند با مطالب خشک و متنی سرگرم شوند و همین موضوع، باعث کندی در یادگیری شان می شود.


مقاله مرتبط: آموزش تصویری برای هر چه که می خواهید


سبک یادگیری شنیداری

اینها حتماً باید یک موضوع را بشنوند تا بتوانند یک موضوع را یاد بگیرند. شاید با خواندن کتاب، یادگیریشان کامل نشود، زیرا نیاز دارند که در مورد یک موضوع، توضیح شنیداری داشته باشند تا موضوع را درک کنند. این افراد برایشان مهم نیست کجای کلاس بنشینند. فقط کافی است بتوانند خوب گوش بدهند تا روند آموزش در آنها کامل شود. بهترین نشانه برای سبک یادگیری شنیداری این است که اصلاً تمایلی به جزوه نوشتن ندارند و بیشتر در هنگام بحث و صحبت، دانششان اضافه می شود.

سبک یادگیری لمسی یا جنشی!

این افراد بیشترین فاصله را با مفاهیم انتزاعی دارند. اینها باید یک شیئ را لمس کنند، یا کاری عملی انجام دهند تا مطلب را یاد بگیرند. به نظر نمی رسد که بتوان به این عاشقان لمس کردن، با گفتن و نشان دادن تصویر، چیزی یاد داد. کارهای عملی برایشان بسیار جذاب تر از ریاضیات و ادبیات و... است. آنها به آشپزی، مهندسی، ساختمان سازی و... علاقه دارند و همان چند واحد ریاضی و فیزیک هم که در دانشگاه پاس کرده اند، برایشان زیاد هم بوده است.


مقاله مرتبط: مسیر سایت لیندا و آموزش آنلاین به کجا ختم می شود؟ 


تیوترلند، ترکیبی از سه سبک یادگیری

اگر جزو یکی از این سه دسته هستید، مسلماً با تیوترلند می توانید بهتر یاد بگیرید. تیوترلند امکان ارتباط ویدیویی و همزمان با استاد را می دهد. برای سبک یادگیری دیداری، امکان این که استاد برای آنها، تصویری از خروجی نهایی و مسیر رسیدن به آن را نشان بدهد، وجود دارد. برای شنیداری ها، امکان بحث و تبادل نظر با استاد فراهم شده است. و لمسی ها هم می توانند تصویر چیزی که در حال لمس کردنش هستند را نشان بدهند و وسیله ای که با آن مشکل پیدا کردند را به صورت عملی و به تنهایی تعمیر کنند. یا شاید هم طرز کار آن را یاد بگیرند و... استفاده های دیگر داشته باشند. همین الان می توانید تیوترلند را دانلود کنید و با یک استاد که سبک آموزشی اش هم شبیه شما است، آموزش آنلاین خود را شروع کنید.

مصطفی مردانی 
تولید محتوای تیوترلند




سوال تصادفی2 + 10 =