دلایلی که تا امروز پیشرفت شغلی نداشته اید! - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور پیشرفت-شغلی,پیشرفت-در-کار,ارتقای-شغلی,آموزش-آنلاین,اعتماد-به-نفس, -
دلایلی که تا امروز پیشرفت شغلی نداشته اید!

دلایلی که تا امروز پیشرفت شغلی نداشته اید



خیلی از افراد می خواهند پیشرفت شغلی مناسب داشته باشند و به جایی که لیاقتش را دارند برسند. اما هیچ وقت تلاش قابل توجه و درستی برای رسیدن به خواسته شان انجام نمی دهند. آنها آن قدر منتظر می نشینند تا افراد دیگر، جایگاهی که آنها به دنبالش هستند را بگیرند. هر روز منتظرند که برای ترفیع شغلی از آنها دعوت کنند و پستی جدید به آنها بدهند. اما چند اشتباه مهلک، آنها را در رسیدن به هدفشان دور می کند. با تیوترلند همراه باشید تا به شما در پیشرفت شغلی کمک کنیم. 

اپلیکیشن مشاوره آنلاین تیوترلند

1) در قبال کاری که انجام نداده اند، پاداش می خواهند 

یکی از بزرگترین آفت های که هر کسی می تواند به آن دچار شود، انجام دقیق کارهای روزانه است، بدون این که برای پیشرفت کردن خود تلاشی بکنند. هرگز توانایی خاص و متفاوتی از خودشان نشان نداده اند، از استعدادهایشان به شیوه ای دیگر استفاده نکرده اند، و بینش و مهارت جدیدی را به نمایش نگذاشته اند. آنها فقط به طور روزانه، مسئولیت هایی که داشته‌اند را انجام دادند، آن هم به نحو احسن. اما تلاشی متفاوت از آنها ندیده ایم. 


مقاله مرتبط: مهارت هایی هستند که از هوش مهم ترند! 


2) برای این کار، حمایت کسی را جلب نکرده اند

بالا رفتن در یک سازمان، نیازمند این است که افراد بیشتری شما را بشناسند و حمایتتان کنند. تلاش انفرادی و بدون کمک دیگران کافی نیست و هیچ پیشرفتی را ایجاد نمی کند. بنابراین لازم است که مدیران، دوستان و همکارانی را برای حمایت، دور خود جمع کنید تا در صورت درخواست ارتقای شغلی، در مقابل مدیران ارشد از شما حمایت کنند.


مقاله مرتبط: واگذاری کارها به دیگران | یک هنر مدیریتی 


3) فضای کاری‌شان را نمی شناسند

هر شرکت و سازمانی، از یک فرهنگ مشخص پیروی می کند. پیشرفت و بالا رفتن در هر سازمانی، نیازمند بالا بردن توانایی‌های متفاوتی است. ویژگی های اخلاقی لازم برای ارتقای شغلی خود را به دست بیاورید. شاید یکی از این ویژگی ها، وقت‌شناس بودن باشد. مهم ترین شرط، شناخت بهتر از مدیران رده بالا و ویژگی های مد نظر آنها برای ارتقای شغلی است. محیط کاری خود را بهتر بشناسید و تلاش کنید ویژگی های افرادی را که ارتقای شغلی گرفته اند، بهتر بشناسید. 


مقاله مرتبط: سختی های زندگی یک کارآفرین | سختی و تنهایی و… 


4) به شرکت خود محدود شده اند

بزرگترین دلیلی که امکان ارتقای شغلی را از افراد می گیرد، محدود شدن به شرکتی است که در آن کار می کنند. تصور می کنند که برای ارتقا و پیشرفت، صرفاً باید روی دانش فعلی خود تمرکز کنند و تصور می کنند که برای ارتقای شغلی کاملاً آماده هستند. اما اگر برای یک مصاحبه شغلی از شرکت جداگانه ای شوند، متوجه کم و کاستی ها و نیازهای خود برای ارتقای شغلی می شوند. 

اگر به طور مداوم و بین سه تا شش ماه یک بار، برای مصاحبه کاری از شرکت خارج نشوید، احتمالاً درون شرکت خود ایزوله می شوید و در صورتی که شرکت عذر شما را بخواهد، احساس ناامنی و رها شدگی خواهید کرد. بنابراین بهتر است برنامه ریزی درستی برای محک زدن توانایی های خود در زمان های مشخص داشته باشید. شاید این کار باعث شود کمی از اعتماد به نفستان را نیز از دست بدهید، اما به شما مسیری برای رشد نشان می دهد.

تغییرات صنعتی و تکنولوژیکی شغل خود را فقط از طریق مصاحبه کردن با دیگر شرکت ها متوجه خواهید شد. با افراد جدید آشنا می شوید و دیدگاه شفاف تری از جایگاه فعلی و ارزش شغلی که در آن هستید را درک می کنید.  


مقاله مرتبط: چه طور پیشرفت شغلی داشته باشیم؟ 


راهکارهایی برای  ارتقای شغلی

انتظار کشیدن برای این که دیگران استعدادهای شما را کشف کنند، انتظار بی جایی است. اگر نتوانید نگاهی روشن و شفاف به خودتان داشته باشید، احتمالاً به زودی از طرف یک کارمند جدید غافلگیر خواهید شد. کارمندی که دانشی متفاوت و بالاتر از رقبای فعلی شما در شرکت دارد. بنابراین بهتر است به توصیه های زیر عمل کنید. 

1. به آموزش و بالا بردن مهارت های خود فکر کنید 

برای این که بتوانید ارتقا پیدا کنید، به طور داوطلبانه، مدیریت بعضی از کارها را به عهده بگیرید و خودتان را محک بزنید. شاید بتوانید یک پروژه نیز پیشنهاد بدهید و از این طریق، بخشی از توانایی های خود را نشان بدهید. به هر حال، باید دست به کار بشوید و کمی از جایگاه امنی که دارید، فاصله بگیرید. اگر تجربه کافی ندارید، از یک متخصص و کارشناس کمک بگیرید. این کار را از طریق تیوترلند نیز می توانید انجام بدهید.


مقاله مرتبط: چه طور از ایده به عمل برسیم؟ 


2. روی ویژگی های مثبتتان بیشتر کار کنید

اگر قرار باشد که پیشرفت کنید، باید بیست ویژگی شخصیتی و شغلی داشته باشید که نقطه قوت شما به حساب می آید و می توانید به رزومه تان ضمیمه کنید. موفقیت ها، دستاوردها و تلاش هایی که انجام داده اید را ذکر کنید و روی درخواست خود قرار بدهید. اینها نکاتی است که باعث می شود روی درخواست شما بیشتر فکر شود.

3. حامیانی برای خود پیدا کنید

نمی توانید بدون داشتن پشتوانه کافی از مدیران و همکاران، درخواست ارتقای شغلی بدهید. هیچ کدام از مدیران به تنهایی تصمیم نمی گیرند و مسلماً با همکاران و مدیران بخش شما نیز مشورت می کنند. مدیران رده بالاتر هم در این موضوع می توانند به کارتان بیایند و شما را توصیه کنند.


مقاله مرتبط: با آموزش آنلاین به پیشرفت در کار خود کمک کنید


4. از کارشناسان بیرون شرکت مشورت بگیرید

زمانی که قصد ارتقای شغلی دارید، می توانید از متخصصان و کارشناسان نیز مشورت بگیرید. تجربه بالاتر آنها، می تواند در مورد کم و کاستی ها و همچنین نقاط قوتی که می توانید روی انها تاکید کنید، مفید باشد. تیوترلند، ابزاری است که از طریق آن می توانید به این متخصصان دسترسی پیدا کنید. 

مصطفی مردانی 
تولید محتوای تیوترلند 




سوال تصادفی13 + 15 =