سختی های زندگی یک کارآفرین | تنهایی و استرس و خستگی هایش - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور کارآفرین,کارآفرین-موفق,استارتاپ,مشاور-استارتاپ,مشاوره-استارتاپ,استارت-آپ,مدیریت, -
سختی های زندگی یک کارآفرین | تنهایی و استرس و خستگی هایش

سختی های زندگی یک کارآفرین | تنهایی و استرس و خستگی هایش



همه کارآفرینان، روزهای سخت و تاریکی داشته اند که در آن روزها، به تنهایی با مشکلات دست و پنجه نرم می کردند و برای گذر کردن از مشکلات، کسی را دور و بر خود نمی دیدند. اما این انسان های سختکوش و قدرتمند، از این برهه بیرون آمدند و حالا تبدیل به کارآفرینی موفق و یک چهره رسانه ای مشهور شده اند. آنها هم مسلماً علاقه ندارند آن روزهای تاریک را دوباره به خاطر بیاورند، اما اگر تمایل دارید که کارآفرینی کنید یا الان یک کارآفرین هستید، بهتر است این مشکلات و تنهایی ها را بهتر بشناسید. مشکلاتی که اگر آماده آنها نباشید، ممکن است نتوانید ایده خود را به سرانجام برسانید!  

اپلیکیشن مشاوره آنلاین تیوترلند

مشکلات زندگی یک کارآفرین 

1) جواب دادن به همه

هر اتفاقی که در شرکت شما بیافتد، همه از چشم رأس شرکت یعنی شما می بینند. این شمایید که باید در برابر تمام مشکلات به وجود آمده به کارمندان و همکارانتان پاسخگو باشید. بنابراین نتایج شرکت، چه مثبت باشند و چه منفی، همه به عهده مدیر اول و کارآفرین اصلی است! برای یک کارآفرین لازم است که تصمیمات زیادی در طول روز بگیرد و همین موضوع باعث بالا رفتن استرس او می شود. با بالا رفتن استرس، احتمال گرفتن تصمیمات ضعیف نیز بالا می رود و همین نکته ساده ممکن است باعث نابودی یک شرکت شود. در حالی که اگر یک مشورت کوچک با یک متخصص داشته باشند، از این تنهایی نجات پیدا می کنند و تصمیمات درست تری می گیرند. 


مقاله مرتبط: کمک و مشاوره گرفتن نشانه اعتماد به نفس است


2) عدم امنیت مالی و استرس آن

یکی از مشکلاتی که هر کارآفرینی با آن دست به گریبان می شود، عدم امنیت مالی در ماه های اولیه است. هیچ تضمینی وجود ندارد که در ماه های اولیه یا حتی سال های اولیه بتوانید به درآمدی برسید که شما را نجات بدهد. بنابراین در این مدت نیاز دارید که به پس اندازهای گذشته تان متکی باشید. تا زمانی که به درآمد نرسیدید، حتی ممکن است به دیگران مقروض هم بشوید! همه این ها، مشکلاتی هستند که برای اکثر کارآفرینان پیش می آیند.


مقاله مرتبط: چه طور مشاوره موثر دریافت کنیم؟ 


کارآفرینی نیمه وقت، همیشه جوابگو نیست و نیاز است که به طور تمام وقت، حتی شب ها نیز برای کسب و کارتان تلاش کنید. به مرور از کار قبلی تان نیز دست  میکشید و به پشتوانه پس انداز مالی گذشته تان، راهی پر فراز و نشیب را شروع کنید. در حالی که دوستان کارمندتان، به راحتی به همه کارهایشان می رسند و از این جریان پیوسته درآمد استفاده می کنند. استرس مالی برای کسانی که خانواده دارند می تواند حتی کشنده هم باشد!

 
3) سخت اعتماد می کنند

کارآفرینان با کسب و کارشان مانند یک کودک برخورد می کنند و به هر کسی اجازه نزدیک شدن به آن را نمی دهند. لااقل تا وقتی که سر پا نشده و هنوز در راه رفتن مشکل دارد، به سختی اعتمادشان جلب می شود. با این حال، برای رشد و توسعه بیشتر، نیاز دارید که به چند نفر اعتماد کنید و اجازه بدهید بخشی از کارها را دست بگیرند.
اگر می خواهید پیشرفت کنید، لازم است که به دیگران اعتماد کنید و نصیحت هایشان را بشنوید. شاید از نظر آنها، این فرایند سخت کارآفرینی، قابل درک نباشد. اما لازم است گهگاهی با آنها صحبت کنید و کمی منعطف تر باشید. قرار نیست حتماً آنها را در کسب و کارتان شریک کنید تا حس لو رفتن و از دست رفتن ایده به شما دست بدهد. فقط کافی است مشورت بگیرید و کارتان را ادامه بدهید.


مقاله مرتبط: محبوبیت خود را با این 9 رفتار حفظ کنید


4) عدم تعادل بین کار و زندگی

کارآفرینان به سختی کار می کنند و خیلی از روزها و شب هایشان را مشغول بزرگ کردن و رسیدن به ایده شان هستند. به طوری که بعد از مدتی احساس می کنند خسته اند، تفریحی نداشته اند و حسرت یک روز آرام را دارند. ساعات کار طولانی و آخر هفته های بدون تعطیلی برایشان عذاب آور است، اگر چه اوایل از آن لذت می برند.
این فقط بخشی از ماجرا است. به این ها، کم گذاشتن برای خانواده و دوستان، خوردن غذاهای نامناسب، ساعت های خواب نامنظم و کم، و مشکلات ناشی از آنها را هم اضافه کنید. بعد از مدتی احساس می کنید که از همه چیز تخلیه شده اید و نیاز دارید کمی استراحت کنید. اما وقتی برای استراحت نیست! افت سلامت روانی و جسمی بخشی از این ماجرا است!

 
5) تنهایی و بی کسی

درد بزرگی که همه کارآفرینان بالاخره تجربه خواهند کرد، تنهایی است. احساس این که کاملاً منزوی و گوشه گیر شده اید و غیر از فکر کردن به کارتان، فکر دیگری ندارید، شما را به سمت نابودی می کشاند. کسی را دور و بر خود نگه نداشته اید و کسانی هم که هستند، کارمندان شما محسوب می شوند. باید برای آنها یک رئیس خوش اخلاق و محکم باشید، در حالی که از درون دارید درد و رنج و زیادی را تحمل می کنید. افراد زیادی هستند که می شناسید، اما دوست شما نیستند. آنها یا همکارند، یا رقیب یا کارمند شما که برای هر کدام از آنها نیاز دارید که نقشی متفاوت بازی کنید. 


مقاله مرتبط: چه طور در شغلمان پیشرفت کنیم؟ 


6) چه طور به خود کمک کنید؟

در این موارد، نیاز دارید که با کسی خارج از محیط کاری صحبت کنید. متخصصانی که الزاماً در نزدیکی شما نیستند. شاید یک مشاوره آنلاین برای شما حکم یک نجات دهنده را دارد. مشکلات خود را بررسی کنید و یک متخصص را پیدا کنید و حتی اگر شده چند دقیقه با او صحبت کنید. در تیوترلند، می توانید متخصصانی که می خواهید را پیدا کنید و با یک تماس کوتاه و  پرداخت هزینه ای اندک، از آنها مشورت بگیرید. این کار به شما کمک می کند که تصمیمات نادرست کمتری بگیرید، احساس تنهایی کمتری بکنید، به یک کارشناس اعتماد کنید و کسب و کارتان را در مسیر  درست نگه دارید.

مصطفی مردانی 
تولید محتوای تیوترلند