واگذاری کارها به دیگران | روشی برای مدیریت کردن - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور واگذاری-کارها,مدیریت,کارآفرین,کارآفرینی,استارتاپ -
واگذاری کارها به دیگران | روشی برای مدیریت کردن 

واگذاری کارها به دیگران | روشی برای مدیریت کردن



مدیریت کردن مسائل مختلف، آن هم به تنهایی در زمانی که یک استارتاپ کوچک هستید، کار چندان سختی به نظر نمی رسد. اما با گذشت زمان، احساس خواهید کرد که به کمک و مشاوره دیگران احتیاج دارید. نیاز پیدا می کنید که با چند کارشناس و متخصص صحبت کنید تا کمی از مشکلات شما را کم کنند، یا حداقل راه حلی جدید به شما ارائه بدهند. مگر چند نفر در یک شرکت کار می کنید که بخواهید همه کارها را به تنهایی انجام دهید. پس بهتر است هنر واگذاری کارها به دیگران را یاد بگیرید و به کارهای مهم تری برسید. با تیوترلند همراه باشید، تا کمی از  هنر مدیریتی واگذاری را با شما در میان بگذاریم.

اپلیکیشن مشاوره آنلاین تیوترلند

چرا باید کارهایتان را واگذار کنید؟ 

وظیفه یک مدیر، گسترش کسب و کار و رساندن شرکت به نقطه بالاتر اقتصادی است. این هدف، بدون واگذار کردن مسئولیت های کوچکتر امکان پذیر نیست. هیچ مدیری دوست ندارد درگیر مسائل جزیی بشود و از فکر کردن و ایده پردازی خود عقب بماند.‌ 

فایده دوم این کار، رشد دادن کارمندان است تا بتوانید در مواقع لزوم، از آنها کمک های بهتر و بیشتری بگیرید. کارمندان با دریافت مسئولیت های جدید، و نشان دادن استعدادهای خود، احساس مفید بودن خواهند کرد بنابراین، واگذاری کارها به نفع همه خواهد بود. 


مقاله مرتبط: چه طور در شغلمان پیشرفت داشته باشیم؟ 


واگذار کردن کارها هنر است

دل کندن از یک سری مسائل جزیی و کوچک و انجام کارهای بزرگتر، برای یک مدیر لازم است. اما اگر این هنر و توانایی را نداشته باشد که کارها را به شیوه درست واگذار کند، ممکن است با چالش بدتری روبرو شود: انجام کارهای کوچک در زمانی کمتر! اما نباید از این موضوع ترسید و همیشه راه حلی وجود خواهد داشت تا قبل از رخ دادن این اتفاق، جلوی آن را گرفت.

واگذاری با کنار کشیدن فرق می کند

برای یک واگذاری درست، باید زمانی را هم برای توضیح و تشریح آن و همچنین پیگیری کار در نظر بگیرید. تصور نکنید با ارجاع دادن یک مسئولیت به دیگری،  به طور کامل از دست آن خلاص می شوید. بلکه باید با توضیح کامل اولیه و تفهیم آن، کارمند را با موضوعی که قرار است با آن روبرو شود، آشنا کنید. بعد هم زمان بندی درستی برای پیگیری کارها و خروجی مورد نظرتان را نیاز دارید تا کار از مسیر اصلی منحرف نشود.


مقاله مرتبط: سختی های زندگی یک کارآفرین 


شایستگی در هنگام واگذاری مسئولیت سنجیده می شود

تصور کنید که قرار است یک کارمند شایسته را انتخاب کنید تا مسئولیت را به او بسپارید. اگر تا قبل از این کسی مسئولیت خاصی در شرکت نداشته است، چه طور می توانید شایستگی افراد را بسنجید!؟ با واگذاری مسئولیت و آزادی دادن به آنها، اجازه بدهید تا لیاقت و توانایی هایشان را به شما نشان بدهند و خودشان را برای کارهای بزرگتر در شرکت آماده کنند.

به فکر سلامتی تان هم باشید

انجام همه کارها به تنهایی، دامی است که مدیران برای خودشان پهن می کنند. با این کار، تصور می کنند که کنترل همه امور را در دست خود نگه می دارند و هر لحظه می توانند آنها را مدیریت کنند. در حالی که با این روش، زمان و انرژی زیادی را صرف امور کوچک و پیش پا افتاده خواهند کرد و حتی در یک جلسه مهم کاری نیز باید به آنها فکر کنند و در موردشان با کارمندان خود حرف بزنند! استرس و نگرانی مداومی که با این کار به خود وارد می کنید، سلامت شما را نیز به خطر خواهد انداخت. و درست در زمانی که باید یک تصمیم مهم برای شرکت بگیرید، یک مسئله کوچک ذهن شما را منحرف می کند.


مقاله مرتبط: مزایای آموزش آنلاین با تیوترلند | ارتباط مستقیم با استاد


مهارت هایتان را افزایش دهید به جای این که به آنها دلخوش باشید

تصور عمومی این است که کاری که به خوبی بلدید را خودتان باید انجام دهید. در حالی که وقتی یک مهارت را به طور کامل می آموزید و از طریق آن، به رشد می رسید، باید بخشی از آن را واگذار کنید و مهارت های بیشتری یاد بگیرید. شاید به انجام دادن یک سری کارها عادت کنید و دوست داشته باشید همان ها را ادامه بدهید، اما با این کار، خود را از دریافت اطلاعات جدید محروم می کنید.

لازم نیست به تنهایی آن را واگذار کنید

می توانید در کنار یکی از مشاوران و همراهان خود، این کار را انجام بدهید. یا اگر تا امروز این کار را نکرده اید، از یک متخصص در حوزه خودتان در مورد این موضوع سوال کنید. یکی از راه های ارتباطی با متخصصان، اپلیکیشن مشاوره آنلاین تیوترلند است. شما با دانلود این اپلیکیشن و ارتباط با یک مشاور باتجربه، در مورد مراحل واگذاری و اطلاعاتی که باید انتقال بدهید تا کارمند بتواند آن را به خوبی انجام دهد، بیشتر صحبت کنید.

مصطفی مردانی 

تولید محتوای تیوترلند 




سوال تصادفی3 + 12 =