چطور چهره شما اولین تاثیر مثبت را بر مخاطب میگذارد - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور عکس-حساب-کاربری, بهترین-عکس-پروفایل, رزومه, جذابیت-عکس, آموزش-تصویری,آموزش-مجازی,آموزشگاه-آنلاین,یادگیری-آنلاین,کلاس-آنلاین,کلاس-مجازی, -
چهره-شما-اولین-تاثیر-مثبت-را-میگذارد

چطور چهره شما اولین تاثیر مثبت را بر مخاطب میگذارد



یکی از اولین کارهایی که در هنگام ثبت نام به عنوان یک مشاور خصوصی انجام می دهید، ارسال عکس حساب کاربری است. بیشتر ما در هنگام انتخاب بهترین عکس دچار تردید می شویم که کدام را انتخاب کنیم تا بیشترین تاثیر گذاری را داشته باشید. خوشبختانه مطالعات خوبی در زمینه جزییات یک عکس پروفایل برای بیشترین تاثیرگذاری صورت گرفته است. روانشناسی و علم در پس یک عکس پروفایل عالی دستورالعمل هایی به ما میدهد تا بیشترین تاثیر گذاری را داشته باشیم و بیشترین مخاطبان را جذب کنیم. با تیوترلند همراه باشید تا مشخصات بهترین عکس پروفایل را بر اساس علم روانشناسی بیان کنیم.

 

هفت عنصر لازم برای بهترین عکس پروفایل

تحقیقات روی عناصر مختلف یک عکس حساب کاربری، چگونه نگاه کردن، چگونه نگاه نکردن، لباس مناسب، داشتن لبخند و غیره صورت گرفته است. در زیر به بیان 7 عنصر اصلی مشخصات یک عکس پروفایل عالی میپردازیم:

1. لبخند با نمایش دندان

2. کت با رنگ های تیره، دکمه با رنگ های روشن

3. خط صورت و سایه

4. صورت و شانه یا صورت تا کمر

5. درهم کشیدگی

6. ترکیب نامتقارن

7. چشمان نیمه باز


مقاله مرتبط: رزومه مشاوران | روش صحیح پر کردن رزومه در تیوترلند


همچنین برای داشتن یک عکس کاربری خوب به موارد زیر توجه کنید:

- نگاه کردن مستقیم یا غیر مستقیم به دوربین – برخی منابع اعلام میکنند که بانوان بهتر است مستقیم به دوربین نگاه کنند و آقایان با نگاه غیر مستقیم گیرا تر هستند.

- پس زمینه روشن

- ترجیحا از کلاه، عینک، سایه بر روی چشم، قهقهه  استفاده نکنید

- چشمان خود را مخفی نکنید و یا در سایه قرار ندهید

- در صورت امکان دندان های خود را در هنگام لبخند نشان دهید

- مثل همیشه حرفه ای لباس بپوشید. لباس های رسمی بازخورد بهتری دارند.

- چشمان خود را نه خیلی باز و نه بسته نگاه دارید

- سعی کنید متمایز باشید تا مخاطبان شما را هرچه بهتر به خاطر بسپارند

 

 چطور چهره ای کمک کننده و جذاب داشته باشیم؟

بر اساس تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه یورک با بررسی هزار عکس برای یافتن مشخصات یک عکس پروفایل گیرا، سه معیار زیر به عنوان اصلی ترین معیارها بیان شده است:

یک- رویکرد: آیا چهره  یک فرد کمک کننده است یا قصد آسیب رسانی دارد؟

دو- نفوذ: آیا این چهره میتواند به دیگران کمک کند و میتواند وظایف خود را خوب انجام دهد؟

سه- جذابیت: آیا این چهره میتواند یک شریک یا دوست خوب باشد؟

بر اساس معیارهای ذکر شده دانشمندان یک مدل ریاضی طراحی کردند که طی آن یافته های زیر به دست آمده اند.

مدل-ریاضی-بهترین-عکس-چهره

با توجه به یافته های بدست آمده مهمترین عنصر برای معیار رویکرد، لبخند و ناحیه دهان می باشد. همچنین در معیار جذابیت، چشمان بیشترین تاثیر و در معیار نفوذ ابرو ها بسیار تاثیر گذار هستند.

در نهایت تصاویر مشخص شده از چهره ها گویای نتایج این تحقیق می باشد.


مقاله مرتبط: چه طور معلم آنلاین بهتری باشیم؟ | رازهای موفقیت یک معلم در آموزش آنلاین


از قانون یک سوم عکاسی استفاده کنید

به بیان ساده این قانون پیشنهاد میکند تا کادر را به صورت افقی و عمودی به سه قسمت تقسیم کنیم و همیشه سعی کنیم و سوژه اصلی را در نقاط تلاقی خطوط قرار دهیم.

 

به جایی خیره شوید که آنها نگاه میکنند

به طور غریزی ما به جایی دقت میکنیم که دیگران به آن خیره شده اند و از بدو تولد آموزش دیده ایم تا پیرو فلش ها و نوک پیکان ها باشیم. نگاه به دوربین کمک میکند تا ارتباط مستقیم با مخاطب خود برقرار کنیم.

 

شرح سابقه مهم تر است یا عکس پروفایل؟

توجه فرمایید که عکس شما در حساب کاربری به همراه نام حساب کاربری شما اولین مواردی هستند که در نظر مخاطب مورد ارزیابی قرار میگیرند. پس از آن است که مخاطب تصمیم میگیرد تا سوابق و رزومه شما را بررسی نماید. طبق بررسی های صورت گرفته در اغلب اوقات، متون و نوشته ها کمتر از ده درصد از نگاه یک مخاطب به شما را تشکیل میدهد.

البته برای موفقیت و جذب مخاطب بیشتر لازم است تا عکس پروفایل حرفه ای و سابقه ای مرتبط و حرفه ای در حساب کاربری خود در کنار هم داشته باشید.

 

انتخاب نام کاربری مناسب

بهتر است نام کاربری خود را بر اساس نام و نام خانوادگی خود انتخاب نمایید تا کاربران فضای مجازی و مخاطبان شما در بیرون از فضای مجازی نام شما را به خاطر داشته باشند و از آن برای دسترسی به شما استفاده نمایند. به این صورت بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد.

 


مقاله مرتبط: پروفایل خود را به زبان فارسی تکمیل کنید


 

تیم تولید محتوا تیوترلند

منابع:

- The Research & Science Behind Finding Your Best Profile Picture

- Body Language Project

- Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America PNAS

- Vernon, Richard J. W.; Clare A. M. Sutherland; Andrew W. Young, and Tom Hartley. Modeling First Impressions From Highly Variable Facial Images. PNAS. 2014. 111(32). doi: 10.1073/pnas.1409860111




سوال تصادفی6 + 9 =