چه طور از ایده به عمل برسیم؟ - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور اعتماد-به-نفس,اجرای-ایده,عملی-کردن-ایده,ایده-پردازی,مشاوره-اینترنتی,مشاوره-آنلاین -
چه طور از ایده به عمل برسیم؟

چه طور از ایده به عمل برسیم؟! 



آرزوی هر کسی است که یک ایده پولساز و ماندگار داشته باشد و همه از آن صحبت کنند. اما واقعیت با رویاهای ما کمی تفاوت دارد. داشتن ایده میلیون دلاری یک طرف است و اجرای آن، طرف دیگر! گاهی فقط یک اشتباه استراتژیک ساده می تواند تمام رشته های ما را پنبه کند. اشتباهاتی که گاهی وقت ها ممکن است جبران پذیر نباشند و همه سرمایه و تلاشی که کردیم را به باد بدهد. چند توصیه لازم است تا جلوی این اتفاقات ناگوار را بگیرید. افراد با تجربه، بیشتر با این نکات آشنایی دارند شما هم می توانید با مشاوره گرفتن از آنها، مسیر خود را هموار کنید. یکی از راه هایی که می توانید مشاوره بگیرید، اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند است که امکان مشاوره آنلاین با کارشناسان و متخصصان را فراهم کرده است.  اما چه نکته هایی هستند که برای داشتن ایده ای بهتر، باید رعایت کنیم؟!  

اپلیکیشن مشاوره آنلاین تیوترلند

1. صحبت کردن در موردش جذاب باشد

اگر دوست دارید کسب و کاری راه بیاندازید که مردم را عاشق خود کند، باید جذاب هم باشد. به این فکر کنید که مردم چه طور باید در مورد استارتاپ شما  فکر کنند تا بتوانید آن را به همان صورت بیان کنید. بخش زیادی از رشد کسب و کار و فعالیت شما، تبلیغات سینه به سینه و دهان به دهانی است که مردم  و مخاطبان شما انتقال می دهند.

2. پله پله بالا بروید

این فکر که می توان یک شبه ره صد ساله رفت را فراموش کنید. قبل از رسیدن به موفقیت بالا، باید ظرفیت آن را درون سیستم خود ایجاد کنید. بنابراین نگران نباشید که جمعیت کوچکی از شما حمایت می کنند و سعی کنید پله پله مسیر را طی کنید. روند مداوم و آهسته باعث می شود فرصت کافی برای حل مشکلات را داشته باشید. 


مقاله مرتبط: رفع اشکال در سریع ترین زمان 


3. کاربرانتان را خودتان پیدا کنید

ایده های بزرگ زمانی محک می خورند که کاربران از آن استفاده کنند و پیشنهادهایی برای بهبود آن به شما بدهند. اگر به ایده تان علاقه مند هستید، خودتان کاربران را پیدا کنید. می توانید از آنها بخواهید اپلیکشین، نرم افزار یا ایده شما را امتحان کنند و مشکلاتش را به شما بگویند. این همان کاری است که بنیانگذاران پینترست انجام دادند. آنها به کافه ها می رفتند و از مردم می خواستند اپلیکیشن آنها را امتحان کنند و نظرشان را در مورد آن بگویند.


مقاله مرتبط: با آموزش آنلاین در شغل خود پیشرفت کنید


4. به نوع ارائه آن فکر کنید

قرار نیست ایده شما در همان لحظه اول، همه نگاه ها را به خود جذب کند و مردم برای استفاده از آن در صف های طولانی منتظر باشند و لحظه شماری کنند. ایده را باید آن قدر جذاب تعریف کنید که نگاه مردم را به طرف خود بکشاند و کم کم  نگاه ها را به خود خیره کند. اگر در ارائه ایده تان موفق نباشید، مسلماً شکست خواهید خورد.  ارائه ایده، مهم ترین بخش آن است.


مقاله مرتبط: ‌چگونه اعتماد به نفسمان را برای یک ارائه بهتر بالا ببریم؟  


5. همگام با بازار پیش بروید

هر چه قدر هم که ایده کارآمد و مطمئنی داشته باشید، باز هم نمی توانید جلوی تغییرات بازار و سلیقه کاربران را بگیرید. بنابراین باید این تغییرات را رصد کنید و به فکر گسترش و توسعه خود باشید.
 
6. خودتان و ایده تان را بشناسید

بدانید که قرار است چه ایده ای را بسازید و اجرا کنید. مسیری که قرار است طی کنید را مو به مو تعیین و اجرا کنید. این مرحله، شاید مهم ترین بخش هر استارتاپ یا ایده‌ی کارآفرینی باشد. بهتر است قدم هایی که می خواهید پله پله بردارید را با دقت تعیین کنید و خودتان نیز از وضعیت فعلی تان آگاه باشید و بدانید کجای راه قرار دارید. 

 
7. اندازه گیری مسیر را یاد بگیرید و رشد کنید

رشد کردن فقط با قرار دادن معیارهای درست اندازه گیری و بررسی منظم آنها ممکن می شود. شاید از نظر خودتان پیشرفت چشمگیری داشته باشید، اما تا وقتی این پیشرفت با یک متر و معیار اندازه گیری نشده باشد، حرفتان قابل اثبات نیست. این معیارها را دنبال کنید تا به هدفتان برسید. 

مصطفی مردانی 

تولید محتوای تیوترلند
 




سوال تصادفی6 + 7 =