با مشاوره آنلاین بدون نگرانی از انتشار اطلاعات شخصی بدون محدودیت مشاوره بگیرید - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور اطلاعات-شخصی, مشاوره-آنلاین, بدون-محدودیت -
مشاوره-آنلاین-بدون-محدودیت

با مشاوره آنلاین بدون نگرانی از انتشار اطلاعات شخصی بدون محدودیت مشاوره بگیرید



مشورت و صحبت با روانشناسان و مددکاران اجتماعی یکی از راهکارهایی است که برای حل مشکلات خانوادگی، مسائل روانشناسی، تربیت کودکان و ... موردتوجه بسیاری از افراد و خانواده‌ها قرارگرفته است. رایج‌ترین روش انجام آن نیز مراجعه به دفاتر مشاوره و روانشناسی و صحبت رودررو با این افراد است؛ اما با گسترش روزافزون فناوری اطلاعات و رواج استفاده از شبکه‌های اجتماعی این روزها روش‌های الکترونیکی نیز رواج زیادی یافته است و مورد استقبال قرارگرفته است. مشاوره از طریق تلفن، ایمیل و شبکه‌های اجتماع یاز جمله روش‌های برای مشاوره غیرحضوری و آنلاین است.

این روش‌های مشاوره همانند مراجعات حضوری می‌توانند مؤثر بوده و حتی برای مسائل پیچیده و سخت نیز راه‌حل‌های مناسبی در اختیار افراد قرار می‌دهد. بسیاری از روانشناسان و کارشناسان اجتماعی از روش‌های مشاوره آنلاین استقبال کرده‌اند و مزایای و فواید ذیل را برای آن قائل‌اند:

1-     قابلیت دسترسی:

 یکی از مسائلی که در مشاوره حضوری با آن روبه‌رو هستیم تعیین زمان مناسب برای مراجعه است که معمولاً ممکن است فرد مجبور شود تا هفته‌ها منتظر شود تا بتواند ملاقات حضوری داشته باشد؛ اما مشاوره آنلاین از این نظر انعطاف بیشتری داشته و فرد خیلی سریع‌تر می‌تواند به راه‌حل مسائل دست‌یافته و مشکلش برطرف شود.

2-     مقرون‌به‌صرفه بودن:

هزینه مشاوران آنلاین معمولاً کمتر از مشاوران حضوری است و مشاوره آنلاین برای روانشناسان نیز مقرون‌به‌صرفه است زیرا نیاز به هزینه زیاد برای تأمین فضا و ... ندارد.

3-     ناشناس ماندن:

افرادی که از مطرح کردن مشکلات روانی و بهداشتی خود به شکل حضوری دچار خجالت و شرمندگی می‌شوند و همیشه از اینکه توسط افراد دیگر شناسایی شوند نگران هستند، با استفاده از مشاوره آنلاین می‌توانند حریم خصوصی خود را تا حد زیادی حفظ کرده و به شکل ناشناس با مشاوران صحبت کنند.

4-     راحتی:

 این گزینه به این معنی است که شما می‌توانید از خانه یا محل کار خود جلسات چندنفره‌ای را به شکل‌های مختلف با مشاوران و کارشناسان داشته باشید بدون اینکه نیاز باشد همه در یک محل جمع شوید، جلساتی مانند: مانند خانم های خانه دار، افرادی مانند نگهبان و افراد پرمشغله و ... می توانند از مشاوره آنلاین استفاده کنند.

5-     انعطاف‌پذیری:

 با بررسی‌های انجام‌شده به نظر می‌رسد مشاوره آنلاین و غیرحضوری انعطاف بیشتری در بحث زمان و ... دارد و با پیشرفت فنّاوری این‌گونه مشاوره از رونق بیشتری برخوردار شده است. طبق آمار دسترسی مردم در سراسر جهان به اینترنت هرروز در حال افزایش است و این امر دسترسی به مشاوره آنلاین را برای افراد آسان ساخته است.


مقاله مرتبط: مشاوره آنلاین می تواند اعتماد به نفس را افزایش دهد


انواع مشاوره آنلاین

به‌طورکلی هر نوع مشاوره که از طریق اینترنت و به شکل غیرحضوری باشد مشاوره آنلاین است و روش‌های مختلفی برای انجام آن وجود دارد.

1-     مشاوره از طریق ایمیل:

در این روش فرد تمام مسائل و مشکلاتی که با آن روبه‌رو است را بدون دغدغه و با خیال راحت در ایمیل شرح داده و برای روانشناس ارسال می‌کند. مسائلی که باید به آن توجه داشت زمان‌بندی پاسخ به نامه‌ها، شرح‌حال اولیه بیمار طی نامه‌ها، تعیین هزینه ایمیل‌ها و اطمینان از حفظ حریم خصوصی توسط مشاوره مربوطه.

2-     مشاوره از طریق گفتگوی آنلاین:

در این روش فرد با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌های چت فوری این امکان را دارد که به شکل فوری با مشاور خود مشورت کند و به آرامش دست یابد. مزیت آن نسبت به ارتباط با ایمیل پاسخگویی سریع‌تر و نسبت به مشاوره چهره به چهره دسترسی آسان و سریع است. در این روش فرد با تعیین زمان قبلی به شکل آنلاین و از طریق برنامه مشخص‌شده با مشاور ارتباط برقرار کرده و با خیالی آسوده بابت محرمانه ماندن اطلاعات با مشاور صحبت می‌کند.


مقاله مرتبط: تیوترلند مکمل شیوه های آموزشی دیگر است


3-     مشاوره از طریق اسکایپ:

اسکایپ یک برنامه رایگان و کم‌حجم است که امکان برقراری ارتباط ویدئویی را به‌صورت آنلاین فراهم می‌کند. این برنامه امکان را به شما می‌دهد که به‌صورت چهره به چهره با مشاور ارتباط برقرار کرده و مسائل خود را مطرح کنید. اطمینان از دسترسی به اینترنت با سرعت‌بالا و مناسب در ایجاد یک مشاوره خوب و مطلوب مؤثر است.

مشاوره تلفنی

در این روش که معمولاً روانشناسان برای مشاوره بین جلسات حضوری از آن استفاده می‌کنند و یا به‌عنوان تنها روش مشاوره کاربرد دارد، کافی است که فرد به شماره تلفن مشاور دسترسی پیداکرده و مسائل و مشکلات خود را شرح دهد. مشاور پس از دریافت اطلاعات اولیه این تشخیص را می‌دهد که مکالمات تلفنی ادامه داشته باشد یا خیر.


مقاله مرتبط: خدمات مشاوره تلفنی مانند رایانه کمک چه طور کار می کنند


به‌طورکلی می‌توان گفت در انواع مشاوره غیرحضوری داشتن آگاهی درزمینه کامپیوتر و اینترنت و کار با شبکه‌های اجتماعی لازم و ضروری است.

تیم تولید محتوا تیوترلند




سوال تصادفی6 + 14 =