مشاوره تلفنی به آموزش آنلاین | ضعف های مشاوره تلفنی - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور مشاوره-تلفنی,مشاوره-آنلاین,آموزش-آنلاین,حذف-فاصله-فیزیکی, -
مشاوره تلفنی به آموزش آنلاین | ضعف های مشاوره تلفنی

مشاوره تلفنی چه ضعف هایی دارید که مشاوره آنلاین آن را رفع کرده است



اگر قرار باشد یک سوال روان شناسی ساده را از یک متخصص بپرسید، چند ساعت باید در صف وقت مطب قرار بگیرید؟! یا اگر بخواهید برای مشکل رایانه ای خودتان دنبال یک متخصص بگردید، چه قدر باید هزینه کنید؟ اگر متخصص ها در دسترستان نباشند چه طور؟ چه قدر طول می کشد که یک متخصص را پیدا کنید که بتوانید سوالتان را به خوبی به او بفهمانید و او هم مشکل شما را حل کند؟! فاصله های فیزیکی، معضلی است که نمی توان در مورد مشاوره گرفتن آن را حل کرد. مشاوره تلفنی گرفتن توسط برنامه های مشاوره سابق هم تا حدی کارساز بودند. اما آیا واقعاً می دانید دارید با چه کسی صحبت می کنید، چه رزومه و تخصصی دارد و آیا در مورد سوال شما، چیزی می داند یا خیر؟! نظرات دیگران راجع به او چیست؟! همه این ها سوالاتی است که مشاوره تلفنی به آنها جواب نمی دهد. با تیوترلند همراه باشید تا بیشتر در این مورد بدانیم.

اپلیکیشن مشاوره آنلاین تیوترلند


مقاله مرتبط: ارسال مدارک و شروع فعالیت به صورت معلم آنلاین 


چرا مشاوره تلفنی خیلی همه گیر نشد؟! 

وقتی که در مطب یک روان شناس یا دکتر می نشینیم، یا وقتی پیش یک متخصص ورزشی، فناوری اطلاعات یا حقوقی یا هر رشته دیگری می رویم، در مورد رزومه و تخصصش آگاهی کامل داریم. مشاوره رو در رو و سنتی این امکان را به ما می دهد که زبان بدن طرف مقابل را ببینیم و حساسیت هایمان را نیز بیان کنیم. به علاوه، احساس اطمینان بیشتری نسبت به کسی می کنیم که حاضر شده وقتش را این گونه در اختیار ما بگذارد. کارشناسان هم برای کسانی که برای مشاوره گرفتن حاضر شده اند مسیری طولانی را طی کنند، ارزش بیشتری قائل هستند. 


مقاله مرتبط: به خاطر یک مشکل ساده، کار خود را به تعویق نیاندازید


چرا اعتماد دوسویه در مشاوره تلفنی وجود ندارد؟! 

هنوز این دیدگاه در مورد مشاوره تلفنی وجود دارد که چندان نیاز به حل مشکل وجود ندارد و صرفا ًاین روش اطلاعاتی را به رایگان یا با هزینه ای کمتر مبادله می کند. این تصور عمومی که تلفن کردن، دلیل محکمی برای رفع نیاز روان شناسی، پزشکی، حقوقی و.. نیست در بین عموم رایج است. حتی کارشناسان کمتر به تلفن های خود پاسخ می دهند و ترجیحشان این است مشکل کسانی را حل کنند که برای دیدنشان، مسافتی را طی کرده اند. اینها دلایلی است که باعث می شوند رویکرد و نگاه به مشاوره تلفنی چندان جدی نشود و همچنان برای رفع اشکال، نیاز به کسی که در یک دفتر یا مطب حضور دارد، بیشتر احساس شود. 


مقاله مرتبط: چه طور استاد مناسب آموزش آنلاین را پیدا کنیم؟ 


حذف فاصله های فیزیکی به چه قیمتی؟ 

حذف شدن فاصله های فیزیکی، شاید مهم ترین دلیلی باشد که نگاه به مشاوره تلفنی وجود دارد. اما مشخص نبودن رزومه کسی که با او صحبت می کنیم و عدم امکان تکرار مکالمه با مشاور مورد نظر در بسیاری از موارد، باعث می شود که اعتماد به این روش به تدریج کاهش پیدا کند. همچنین امکان رتبه دادن به مشاور، تماس ویدیویی و دیدن زبان بدن او در این مکالمه تلفنی حذف شده اند و ارتباطی که برقرار می شود چندان کارساز و مطمئن نیست! 


مقاله مرتبط: دلایلی که تا امروز فرصت مناسب شغلی نداشته اید؟ 


تیوترلند تلاش کرده است که همه این مشکلات را حل کند. شما در تیوترلند که یک اپلیکیشن مشاوره و آموزش آنلاین است، می توانید رزومه تک تک مشاوران را ببینید، نظر کاربران را در مورد آنها مطالعه کنید و در صورتی که مشاور مورد نظر خود را پیدا کردید، به صورت ویدیویی و زنده با او مکالمه کنید. همه اینها به کاربران کمک می کند که با اعتماد بیشتری از این روش استفاده کنند. همچنین کاربران می توانند بدون نگرانی، مشکلات خود را مطرح کنند و این مکالمه را به صورت مداوم ادامه بدهند. همه این ها مزایایی است که تیوترلند با مشاوره ویدیویی آنلاین برطرف کرده است. 

مصطفی مردانی 

تولید محتوای تیوترلند




سوال تصادفی4 + 12 =