نکات مهم در مشاوره آنلاین به کنکوری ها - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور معلم-آنلاین, مشاوره-کنکور -
نکات-مهم-در-مشاوره-آنلاین-به-کنکوری-ها

نکات مهم در مشاوره آنلاین به کنکوری ها



همانطور که می دانید سال کنکور یکی از مهم ترین و حساس ترین سال های زندگی هر دانش آموزی است. در طی مسیر مطالعه تا قبولی در آزمون کنکور، حضور مشاور مسلطی که بتواند سوالات داوطلب را به خوبی پاسخ داده و وی را در مسیر صحیح هدایت کند بسیار مهم است. از طرفی در شهرهای بزرگ به علت بُعد مسافت و ترافیک شدید درون شهری، طی کردن مسیر خانه تا مشاوره باعث هدر رفتن زمان دانش آموز شده و می تواند در دراز مدت، زمان بسیار زیادی از مطالعه وی را به خود اختصاص دهد. با تیوترلند همراه باشید تا در مورد مشاوره آنلاین خصوصا برای کنکوری ها بیشتر صحبت کنیم.

مشاوره آنلاین، راهکاری نوین

مشاوره آنلاین می تواند یک راهکار هوشمندانه در جهت استفاده از بهترین مشاورهای درسی برای دانش آموزان بدون فوت وقت و هزینه باشد. اگر چه مشاوره آنلاین تا حد زیادی در زمان و هزینه ها صرفه جویی می کند اما راه و روش های خاص خود را دارد. یک مشاور آنلاین باید بتواند با تسلط بر تکنیک های تاثیر پذیری از راه دور بر داوطلب اثر بگذارد.

 از این رو در درجه اول باید بتواند با تهیه جدولی مدون، فرآیند مطالعه دانش آموز را کنترل کند. این جدول باید در اختیار داوطلب نیز قرار گیرد و در هر جلسه مشاوره بررسی شده و نقاط قوت و ضعف آن استخراج شود. این امر سبب می گردد داوطلب کنکور، مشاوره آنلاین را جدی بگیرد و مصمم برنامه مشاوره را پیگیری کند.

در مشاوره آنلاین، مشاور می تواند برای دانش آموز، تشویق یا تنبیه نیز در نظر بگیرد. به این صورت که پس از هر جلسه مشاوره یا هر آزمون آزمایشی در صورت رضایت از نتیجه آن جلسه، چند ساعت استراحت، سفر کوتاه و غیره برای داوطلب در نظر گرفته شود.

نکته دیگر در یک مشاوره آنلاین خوب، ارتباط مشاور با اولیای دانش آموز است. لازم نیست این ارتباط به اندازه ارتباط مشاور با دانش آموز قوی باشد، همچنین نیاز نیست در هر جلسه مشاوره آنلاین، اولیای دانش آموز نیز حضور داشته باشند، بلکه مشاور می تواند به صورت ماهانه خانواده ی داوطلب را در جریان روند پیشرفت او و همچنین موانع و مشکلات مطالعه اش بگذارد. این ارتباط دو سویه والدین با مشاور آنلاین باعث می شود فرآیند مطالعه داوطلب در منزل جدی تر گرفته شود و همکاری خانواده برای موفقیت وی بیشتر شود.


مقاله مرتبط: نکاتی برای شروع مشاوره آنلاین با تیوترلند


نکته بعدی در مشاوره آنلاین، محل مشاوره است. مشاور باید با پوشش مناسب و در محل مطلوب به مشاوره بپردازد. پوشیدن لباس رسمی در یک محیط کاری یا اداری می تواند بر دانش آموز تاثیر مثبت بگذارد و فضای مشاوره را جدی تر نشان دهد.

اعتمادسازی برای مخاطب

موضوع دیگری که در ارتباط با مشاوره آنلاین مطرح است، میزان اعتماد داوطلب به مشاور می باشد. ارتباط مشاور و دانش آموز باید توسط مشاور "اعتماد سازی" شود. داوطلب باید در جلساتش با مشاور همه‌ی آنچه را در فرآیند مطالعه و آزمون اتفاق افتاده بیان کند، این موضوع بسیار مهم است زیرا اگر مشاور، بعضی از این اتفاقات را نداند ممکن است نتواند کمک مفیدی داشته باشد و یا حتی به اشتباه مشاوره دهد.

وظیفه ی دیگر یک مشاور آنلاین حرفه ای، ایجاد تناسب میان وضع موجود یک داوطلب و آرزوهای وی است. این مسئله باید تواما برای داوطلب و خانواده وی مطرح شود تا انتظارات و توقعات بیجا رفع شوند. به طور مثال مشاور باید سابقه تحصیلی دانش آموز در چهار سال اخیر را به دقت بررسی کند. پس از آن انتظار وی از قبولی در کنکور و رشته های مورد علاقه اش را جویا شود. در صورت عدم تناسب میان وضعیت تحصیلی و رشته های مورد علاقه ی داوطلب باید این موضوع به روشنی با وی مطرح شود و راهکار مناسب پیش روی او گذاشته شود.

مشاوره آنلاین باید بتواند برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت که انعطاف پذیر نیز باشند برای داوطلب تهیه کند. این برنامه ها باید بتوانند با توجه به نتایج کنکورهای آزمایشی تغییر یابند. همچنین یکی از مهم ترین مراحل مشاوره در کنکور بحث جمع بندی پایانی می باشد. مشاور باید بتواند برنامه جمع بندی را در نقاط قوت و ضعف داوطلب به دقت تعیین نماید. داوطلب نیز باید بتواند به مهارت های تست زنی با کمک مشاور دست پیدا کند و علاوه بر تسلط روی موضوعات مهم هر درس، در هنگام امتحان از سوالات بسیار سخت عبور کند و زمان لازم را به سوالات آسان تر اختصاص دهد.


مقاله مرتبط: مشاوره تحصیلی درست | ویژگی های یک مشاور تحصیلی کارآمد


یک مشاور آنلاین خوب باید به داوطلب بیاموزد که در مطالعه ی هر درس به روش ثابتی برسد. تنوع بیش از حد در روش های مطالعه برای داوطلب مضر بوده و روند پیشرفت وی را مختل می کند. همچنین به کار گیری یک روش تکراری در شیوه مطالعه نیز می تواند کسالت بار و کم بازده باشد. پس مشاور باید به دانش آموز بیاموزد چگونه در مطالعه خود تنوع لازم را ایجاد نماید و همزمان از پراکندگی در شیوه مطالعه پرهیز کند.

باید دقت داشت مشاوره آنلاین باید تمام ویژگی های مشاوره حضوری را داشته باشد به علاوه خصایصی که به دلیل آنلاین بودن مشاوره نیز باید از آن بهره مند باشد. زبان بدن در مشاوره آنلاین، لحن گفتگو، دقت، پیگیری و جدیت از موضوعات بسیار مهم در یک مشاوره آنلاین موفق می باشد.

 

تیوترلند چه کمکی میکند؟

تیوترلند یک اپلیکیشن آموزش آنلاین است که دانش آموزان از داخل میتوانند مشاورین مختلف را پیدا کنند. در زمانیکه مشاور آنلاین بود به راحتی با وی تماس بگیرند و به هر میزان که تمایل داشتند مکالمه را ادامه دهند. مخاطبان در تیوترلند تنها به اندازه زمان مکالمه پرداخت هزینه خواهند نمود که بر مبنای هر دقیقه ۱۵۰۰ تومان است.

تیم تولید محتوا تیوترلند


با موضوعات تیوترلند آشنا شوید: مشاوره تحصیلی





سوال تصادفی2 + 1 =