چگونه معلم خصوصی خوبی باشیم - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور تدریس-خصوصی-از-راه-دور, سبک-های-یادگیری, مرکز-مشاوره-آنلاین, آموزش-اینترنتی, -
چگونه-معلم-خصوصی-خوبی-باشیم

چگونه معلم خصوصی خوبی باشیم؟



هنگامی که توضیحات معلم سر کلاسِ مدرسه برای دانش آموز کافی نیست و دانش آموز یا خانواده وی احساس می کنند برای درک عمیق تر مفاهیم درسی نیاز به زمان و توضیحات بیشتری وجود دارد، استفاده از حضور معلم خصوصی پس از ساعات مدرسه می تواند یکی از راه حل های مشکل باشد. معلمین خصوصی که به صورت سنتی به منزل دانش آموزان میامدند شاید از جالب ترین خاطرات دانش آموزان نباشند. اما چه راهکاری وجود دارد که ساعات تدریس به عنوان معلم خصوصی برای معلم و دانش آموز شاد و در عین حال سودمند با بازدهی بالا باشد؟ برای اینکه معلم خصوصی خوبی باشید با تیوترلند همراه شوید.

به عنوان یک معلم خصوصی چکار کنیم؟

اگر شما یک معلم خصوصی هستید باید بدانید که در درجه اول دوست و همراه دانش آموزتان باشید. تلاش کنید تا احساس دانش آموز به شما با ترس و نفرت همراه نباشد چرا که یادگیری در محیط دوستانه قطعا بازده بالاتری نسبت به یادگیری در محیط خشک و رسمی دارد. از طرف دیگر ایجاد تعادل میان دوستی شما با دانش آموزتان و جدیت در تدریستان باعث می شود ضمن ایجاد فضای علمی مفید، ساعات تدریس برای هیچکدام از شما خسته کننده و کسالت بار نباشد.


حتما بخوانید: فرصت استثنایی جذب مشاور آنلاین و کسب درآمد به صورت آنلاین


ارتباط با دانش آموز

نکته مهم دیگر در یک تدریس خصوصی موفق، مشارکت دادن دانش آموز حین تدریس می باشد. سعی کنید تنها شما صحبت نکنید، بلکه فرصتی دهید تا دانش آموز نیز به بیان ایده، سوالات و برداشت های شخصی اش از موضوع بپردازد. از او بخواهید در مورد موضوع درس بیشتر صحبت کند و در حین صحبت هایش پاسخ سوالاتش را بیابد. اجازه دهید جملات شما را او کامل کند، در این حالت ناخود آگاه حواسش بیشتر به سمت درس معطوف می شود و از پراکندگی ذهنش کم می شود.

استفاده از مثال های ملموس، عینی و حتی خنده دار می تواند در درک عمیق تر مفاهیم دانش آموز را یاری کند. اگر سن دانش آموز شما کم است، مثلا در دوره دبستان تحصیل می کند می توانید با ایجاد بازی و معما وی را به یادگیری تشویق کنید. کمی شوخی و تفریح در طول کلاس می تواند جو رسمی و خشک را به جوی صمیمی و مفید تبدیل کند. به عنوان یک معلم خصوصی کمی بیش از ساعت توافق شده برای تدریس برای دانش آموز وقت بگذارید. این رفتار باعث جلب حس اعتماد بین شما، دانش آموز و والدینش می شود و تاثیر فوق العاده ای بر آرامش و تمرکز همه دارد.

چطور به عنوان معلم خصوصی تاثیر یادگیری را افزایش دهیم؟

اگر به عنوان یک معلم خصوصی بتوانید علایق دانش آموزتان را کشف کنید تا حد زیادی می توانید بر یادگیری وی تاثیر مثبت بگذارید. فرض کنیم باید جبر و احتمال را به دانش آموزی بیاموزید که عاشق فوتبال و حواشی آن است. می توانید از مثال هایی در زمینه فوتبال حین طرح سوال برایش استفاده کنید تا به موضوع درس علاقمند تر شود و مشارکت فعال تری داشته باشد.

به روز باشید.


حتما بخوانید: چطور چهره شما اولین تاثیر مثبت را بر مخاطب میگذارد


یک معلم خصوصی خوب همیشه خود را در زمینه موضوع مورد تدریسش به روز یا اصطلاحا آپدیت نگاه می دارد. آخرین شیوه ها و نکات علمی را مطالعه می کند و سعی می کند با تسلط بر تمام ابعاد درس، فن بیان خوب، قوی و شفافی برای تفهیم به دانش آموز داشته باشد.

نکته دیگر در حین تدریس خصوصی آن است که شیوه حل مسئله در حین درس دادن باید کل به جزء باشد. به این صورت که پس از تدریس مباحث و مفاهیم، از مثال های آسان شروع به آموزش شود و به مرور مثال ها سخت تر شوند. هرجلسه باید در حد اعتدال برای جلسات بعد تمرین در نظر گرفته شود. تمرینات زیاد دانش آموز را مضطرب و کلافه کرده و تمرینات کم باعث فراموش شدن مباحث درس داده شده و بی اهمیت شماردن تدریس می شود.

پس از پایان هر مفهوم و همچنین پس از پایان کل جلسات تدریس، بهتر است یک الی دو جلسه رفع اشکال کاربردی در نظر گرفته شود. لازم است چند روز یا چند هفته ای فرصت کافی به دانش آموز داده شود تا با مطالعه ، مرور مجدد و حل تمارین تکمیلی، سوالات خود را یادداشت کرده و در جلسات رفع اشکال نسبت به پاسخ آنها اقدام نماید. در این مرحله اگر مبحثی وجود دارد که دانش آموز کاملا متوجه نشده است، میزان صمیمیت در رابطه شما و دانش آموز باعث می شود بدون ترس و واهمه با شما در میان بگذارد.


حتما بخوانید: نکاتی برای شروع مشاوره آنلاین با تیوترلند


در طی جلسات تدریس باید دیدی واقع گرایانه نسبت به روند پیشرفت دانش آموز داشت. معلم باید از هرگونه خیال پردازی، امید واهی یا تحقیر و توهین به دانش آموز خودداری نموده و با دیدی واقعی وی و والدینش را در جریان روند تدریس بگذارد. این امر باعث می شود تا هنگام امتحان نتیجه کسب شده دور از انتظار هیچ یک از طرفین نباشد. همچنین معلم باید بتواند در زمینه استرس سر جلسه امتحان و نحوه پاسخگویی به سوالات دانش آموز را راهنمایی کند. دانش آموز با پاسخگویی سوالات به ترتیب ساده به سخت می تواند در وقت محدود امتحان، بهترین نمره را کسب کند.

به عنوان یک معلم خصوصی همیشه به یاد داشته باشید بهترین تبلیغ برای شما، نظرات، امتیاز و نتیجه دانش آموزان قبلیتان و به طور کلی میزان رضایت آنها و خانوادشان از فرآیند تدریس شما می باشد.
تیم تولید محتوا تیوترلند

 




سوال تصادفی13 + 14 =