استارتاپ یا شرکت نوپا | ایده ای کوچک با چشم اندازی جهانی - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور استارتاپ,مشاوره-استارتاپ,مشاوره-استارت-آپ,استارت-آپ,کارآفرینی,کارآفرین,پیشرفت-شغلی -
استارتاپ یا شرکت نوپا | ایده ای کوچک با چشم اندازی جهانی

استارتاپ یا شرکت نوپا | ایده ای کوچک با چشم اندازی جهانی



اگر به شما بگویند که دیجی‌کالا یا فیسبوک یا علی بابا، روزگاری فقط یک استارتاپ کوچک بودند، شاید نظرتان در مورد شرکت های کوچک عوض شود. شرکت هایی که از یک یا دو کارمند و با یک ایده ساده شروع شده اند، اما هدفی بزرگ را دنبال می کنند. بله، دیجی‌کالا هم روزگاری با دو نفر (دو برادر موسس) اداره می شد. یا فیسبوک که ایده ای کوچک در یکی از دانشگاه های آمریکا بود و اصلاً به نظر نمی رسید دنیا را تسخیر کند. ایده های کوچکی که به سرعت دنیای همه ما را تغییر داده اند، همه‌شان از دل یک استارتاپ بیرون آمده اند. اما درصد زیادی از همین شرکت های نوپا، در همان ابتدای راه به بن بست می خورند و جوان های خلاق زیادی، امیدشان را از دست می دهند. بنابراین نیاز است که این کارآفرینان، از مشورت و تخصص افراد باتجربه تر استفاده کنند تا مسیر شرکت را به درستی هدایت کنند. تیوترلند، یک اپلیکیشن مشاوره آنلاین است و می تواند به طور مستقیم، شما را به یک مشاور استارتاپ متصل کند. 

اپلیکیشن مشاوره آنلاین تیوترلند

انواع استارتاپ و شباهت های آنها 

استارتاپ ها به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند:

همه این استارتاپ ها، از یک ایده کوچک با نگاهی روشن اجرا می شوند. هدف همه آنها، رفع معضلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است و اگر درست اجرا شوند، می توانند زندگی همه ما را تغییر دهند. 


مقاله مرتبط: مشاوره تحصیلی درست | ویژگی های یک مشاور تحصیلی 


چرا یک استارتاپ شکست می خورد؟ 

مسائل زیادی هستند که باعث شکست یک استارتاپ می شوند. اما سه نکته در همه آنها دیده می شود. نیاز بازار، معرفی محصول، کارآیی محصول. البته ممکن است موارد دیگری هم باشد که نیاز به بررسی داشته باشند، اما این سه مرحله، شاید سخت ترین مراحلی است که یک کارآفرین باید برای نجات استارتاپ و شرکت نوپایش از آنها به سلامت بگذرد. 


مقاله مرتبط: آموزش آنلاین زبان انگلیسی و دیگر زبان ها! با ویژگی ارتباط مستقیم با استاد 


نیاز بازار و استارتاپ 

همه این استارتاپ ها، ایده هایی کوچک و نوآورانه، قصدشان تغییر و رفاه بیشتر در زندگی انسان ها است. اما در صورتی که قبل از شروع کارشان، نیاز بازار را نسنجیده باشند، احتمالاً با شکست مواجه می شوند. بنابراین قبل از هر کاری، باید به این سوال پاسخ داد که: من با این ایده، کدام نیاز از مخاطبانم را برطرف می کنم و روش من چه قدر از ایده های قبلی، بهتر است؟!  خیلی از استارتاپ ها، بدون پاسخ دادن به این سوال، کارشان را شروع می کنند و بعد از ارائه ایده، با مشکل مخاطب و مشتری روبرو می شوند. 


مقاله مرتبط: واگذاری کارها به دیگران | روشی برای مدیریت کردن 


معرفی محصول 

نکته دوم، معرفی محصول است. ممکن است این محصول، برای مشتریان جذاب و کارآمد باشد، اما نمی دانیم چه طور و از چه طریقی آن را معرفی کنیم. شبکه های اجتماعی، سایت و محل های اطلاع رسانی مان را زیاد تقویت نکرده ایم و در مرحله ارائه محصول باقی مانده ایم. در حالی که نیاز داریم آن را به خوبی معرفی کنیم. 


مقاله مرتبط: سختی های زندگی یک کارآفرین


کارآیی محصول 

مسئله بعدی، ممکن است در معرفی محصول باشد. شاید این محصولی که ارائه کرده ایم، نیاز مشتریان را هم برطرف می کند، اما وضعیت فعلی آن، طوری نیست که مشتریان بپسندند. یا ظاهر آن جذاب نیست، یا کارآیی کافی را ندارد یا کار کردن با آن سخت است یا هر علت دیگری. 

مشاوره استارتاپ چه کار می کند؟ 

این جا است که یک فرد باتجربه و یک مشاور استارتاپ، باید در مورد این که در کدام قسمت به مشکل خورده اید و چه طور آن را رفع کنید، مشاوره درستی به شما بدهد. این جا است که هر استارتاپ می تواند با دریافت یک مشاوره، خود را از ورطه شکست نجات بدهد. یا حداقل اگر محصولش چندان برای دیگران جذاب نیست، از آن کنار بکشد. مشاوره استارتاپ به شما کمک می کند که از این مراحل سخت، به سلامت عبور کنید. شما می توانید از مشاوران آنلاین تیوترلند، مشورت های لازم را بگیرید. 

مصطفی مردانی 
تولید محتوای تیوترلند