انتقال تجربیات و دانش گذشته، بزرگترین گنج آموزش است - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور انتقال-تجربیات,آموزش-آنلاین,مشاوره-آنلاین,پیشرفت-شغلی,پیشرفت-حرفه-ای,آموزش, -
انتقال تجربیات و دانش گذشته، بزرگترین گنج آموزش است

انتقال تجربیات و دانش گذشته، بزرگترین گنج آموزش است



تجربیات هر فرد، بالاتر از هر دانشی است که می توان در دانشگاه ها و مراکز آموزشی به دست آورد. تجربه به ما می گوید، دانشی که یاد گرفته ایم، چه قدر و چه طور به کار می آید. تجربیات در حقیقت، میزان کارآمدی هر طرز فکر را سنجیده اند و در قالب یک دانش جدید به دست آمده اند. اگرچه تحصیلات دانشگاهی برای ورود به بازار کار و پیشرفت، نیاز اولیه به حساب می آیند، اما تا این دانش را به کار نگرفته باشیم، از کمبودها یا توانایی هایمان آگاهی به دست نمی آوریم. درست در این زمان است که نیاز به یک فرد باتجربه داریم. کسی که بتواند کم و کاستی های واقعی‌مان را به ما گوشزد کند تا در مسیر درست قرار بگیریم. برنامه آموزش آنلاین تیوترلند، یکی از راه هایی است که می توان به این افراد باتجربه دسترسی پیدا کرد.


مقاله مرتبط: با آموزش آنلاین به پیشرفت شغلی خود کمک کنید


نقش تجربه در یادگیری و آموزش 

یک فرد باتجربه، مسیرهای زیادی را برای استفاده از دانشش طی کرده است و در طول سالیان، تجربیات زیادی به دست آورده است. تجربیاتی که اگر چه برای او ساده به نظر می رسند، اما برای یک دانش آموز یا فارغ التحصیل، می تواند یک معضل باشد. هر فرد، تجربیات مختص به خودش را دارد و مسلماً هر چه قدر هم به تجربیات دانشگاهی‌مان متکی باشیم، باز هم نیاز به اطلاعات جدیدتر داریم. 

به اعتقاد روان شناسان، حقیقت و دانش، محصولی است که زندگی واقعی آن را می سازد و ایجاد می کند. و این حقیقت، برای هر انسانی متفاوت خواهد بود. سلسله اتفاقات مختلفی که احتمالاً یک فرد دیگر هم تجربه می کند، در شکل گیری حقیقت زندگی ما نقش دارند. 


مقاله مرتبط: دلایلی که تا به امروز پیشرفت شغلی نداشته اید


چه طور از تجربیات دیگران استفاده کنیم؟ 

معمولاً تجربیات دیگران را از طریق کلامی به ما منتقل می شوند. یعنی فردی در مورد تجربه ای که در گذشته داشته است با ما صحبت می کند، و ما سعی می کنیم آن را به دست بیاوریم. اما آیا صرفاً دانستن یک تجربه، به کارمان می آید؟ همه کسانی که سعی کرده اند از تجربیات دیگران استفاده کنند، موفق نبوده اند. زیرا صرفاً انبار کردن آنها در ذهن، دردی را از ما دوا نمی کند. 

برای دریافت کامل تجربیات یک فرد باتجربه، لازم است که آن را به کار بگیریم. این اتفاق، مخصوصاً زمانی می افتد که درگیر حل یک مسئله هستیم، و حتی یک جمله کافی است تا بتوانیم مشکلمان را حل کنیم. دراین حالت، ما به سرعت، دانشی که به دست آورده ایم را امتحان می کنیم و به تجربیات خودمان می افزاییم. بنابراین بهترین راه برای انتقال تجربیات از دیگران، استفاده از آن ها است.


مقاله مرتبط: مهارت هایی هستند که از هوش مهم ترند


برای درک بهتر، کافی است به آموزش کودکان دقت کنید. صرفاً گفتن یک آموزش به کودک، باعث یادگیری او نمی شود. کودک تا از دانشی که دارد استفاده نکند، مانند کسی است که آموزشی ندیده است. خیلی از والدین از این موضوع شکایت می کنند که به کودکمان گفته بودیم، اما او باز کار خود را کرده است. این موضوع نشان می دهد که انتقال کلامی تجربیات، دردی را دوا نمی کند.

تیوترلند، راهی موثر برای انتقال تجربیات و دانش 

مسلماً زمانی که درگیر حل یک مسئله هستیم، بهترین زمان برای یادگیری است. در این هنگام، ذهن ما تمرکز بیشتری دارد و قدرت دریافت بالاتری نیز دارد. اگر در این گونه موارد به مشکل برخوردید، بهترین راه این است که با یک مشاور با تجربه صحبت کنید. کافی است اپلیکیشن تیوترلند را روی گوشی خود نصب کنید تا به سادگی از یک متخصص باتجربه برای حل مشکل خود کمک بگیرید. مشاوران باتجربه زیادی در این اپلیکیشن حضور دارند که منتظر پاسخگویی به مشکلات شما هستند. شما با استفاده از تجربیات دیگران، نه تنها مشکل خود را حل می کنید، بلکه به طور کامل آن را یاد می گیرید. هزینه ای اندک برای پیشرفتی عمیق، مقرون به صرفه خواهد بود. 

مصطفی مردانی 

تولید محتوای تیوترلند