برای این که باهوش تر به نظر برسیم، چه کارهایی می توانیم انجام بدهیم؟ - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور توان-یادگیری,یادگیری,سبک-یادگیری,یادگیری-آنلاین,یادگیری-تصویری,آموزش-تصویری,سبک-های-یادگیری -
برای این که باهوش تر به نظر برسیم، چه کارهایی می توانیم انجام بدهیم؟

برای این که باهوش تر به نظر برسیم، چه کارهایی می توانیم انجام بدهیم؟



برای این که بتوانیم باهوش به نظر برسیم و توانایی های واقعی خودمان را نشان بدهیم، نیاز داریم که بعضی ویژگی ها را در خودمان افزایش بدهیم. گاهی وقت ها افراد باهوشی هستند که به خاطر نداشتن این ویژگی ها، از چیزی که هستند استفاده نمی کنند. بعضی از افراد هم با بهره هوشی پایین تر، تلاش می کنند با تقویت این رفتارها، استفاده بهترین از ذهنشان داشته باشند. یک ذهن پویا و خلاق، مسلماً بیشتر به کار می آید، تا ذهنی که از داشته هایش استفاده نمی کند. با تیوترلند همراه باشید تا بعضی از این رفتارها را مرور کنیم.

ذهن یک آدم باهوش، پرسشگر است

بزرگترین دشمن یک ذهن خلاق و پویا، نادانی نیست، توهم دانایی است. این که همیشه حس کنیم به همه مسائل اشراف داریم و نیازی به پیشرفت بیشتر نداریم. در حالی که علم و دانش، هر روز در حال تغییر و ترقی است. بهترین راه حلی که از این توهم دانستن خارج شوید، مشورت گرفتن و انتقال اطلاعات با دیگران است.

برای این که بتوانید ذهنتان را پویا نگه دارد، همیشه با سوال کردن، دانشی که دارید را به چالش بکشید. در این صورت است که متوجه می شوید برای بالا بردن دانش خود، تلاش بیشتری داشته باشید. برای این کار می توانید با متخصصان رشته خود هم صحبت کنید تا درک بهتری از فضای امروز بازار داشته باشید.

مطالعه کردن را فراموش نمی کنند

کسب دانش با تمام شدن دوران تحصیل، تمام نمی شود. مطالعه کردن، بهترین راهی است که می توان ذهن را در حالت فعالی و پویایی نگه داشت. با این که مطالب زیادی روی نت پیدا می شود، اما منظور از مطالعه، خواندن یک کتاب است. کتاب‌ها، منبع دریافت دانش نابند. اطلاعات در یک کتاب، دسته بندی شده هستند و خواندنشان، یک فعالیت پویا است. فعالیتی که در آن هوش و ذهن، با یکدیگر تقویت می شوند.

روش های جدیدی را برای کارهایشان استفاده می کنند

انجام کارها به روش های قدیمی، کار ساده تری است. اما برای این که ذهنمان را به چالش می کشیم. این روش، از آن جا می تواند خوب باشد که اگر شکست خوردیم، می توانیم از همان روش قبلی استفاده کنیم. اما تا قبل از آن، تا جایی که می توانیم ذهنمان را به حرکت واداشته ایم. در نتیجه، به مرور روش های جدیدی برای حل همه مشکلاتمان پیدا خواهیم کرد.

با افراد باهوش تر از خودشان معاشرت می کنند

هر چه قدر هم که باهوش باشیم، در برخی زمینه ها همچنان هوش کمتری داریم. بنابراین به راحتی می توان فردی باهوش تر از خودمان پیدا کنیم. افراد باهوش همیشه حرف های جالبی می زنند، انگیزه خوبی دارند، و ناخواسته ذهن را به چالش می کشند. معاشرت کردن با این افراد، به ما کمک می کند که تعاملات کاری و اجتماعی مان هم تقویت شود.

زمان هایی را با خود خلوت می کنند

یکی از بهترین کارهایی که برای تمدد اعصاب و بالا بردن ظرفیت ذهن نیاز داریم، خلوت کردن با خودمان است. بعضی وقت ها برای رسیدن به عمق بیشتر مفاهیم، نیاز است که در یک محیط خلوت، به آن فکر کنیم. چیزی وجود نداشته باشد که ذهنمان را منحرف کند و از شاخه ای به شاخه دیگر بپریم.

با متخصصان و مشاوران کارکشته صحبت کنیم

با این که دسترسی به متخصصان و کارشناسان، چندان ساده نیست. اما باز هم می توان راهی مثل اپلیکیشن مشاوره آنلاین تیوترلند پیدا کرد که با یک متخصص صحبت کنیم. مشورت گرفتن از یک کارشناس، به ما راه و چاه را یاد می دهد و می توانیم در مسیری که قدم برداشتیم موفق تر باشیم.




سوال تصادفی4 + 9 =