ترفندهای یک کارآفرینی موفق - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور مشاوره-استارت-آپ, سبک-های-یادگیری, آموزش-تصویری, مشاوره-آنلاین, کارآفرینی -
ترفندهای یک کارآفرینی موفق

ترفندهای یک کارآفرینی موفق



در سراسر دنیا یکی از مهم ترین دغدغه های هر جامعه ای ، مقوله کار آفرینی و اشتغال می باشد. تجارت شخصی که در آن مبادلات تجاری همانند خرید و فروش میان دو نفر صورت می پذیرد، به نوبه ی خود بسیار ارزشمند است اما کار آفرینی ارزشمند تر از تجارت شخصی است، چرا که پویا تر و گسترده تر بوده و امکان تغییر و تحول اجتماع را فراهم می کند. کار آفرین می تواند با ایده ای نوین هرچند کوچک، تعدادی متخصص را در صنعتی به اشتغال در آورد. همچنین کار آفرینی امکان اشتغال تعداد زیادی از افراد بی تخصص و آموزش کاربردی آن ها را نیز فراهم می کند. از این رو هر کارآفرین در یک جامعه، می تواند نیروی محرکه توسعه و رشد اقتصادی آن جامعه در بلند مدت باشد.

اما سوال اصلی اینجاست! با داشتن ایده ی مناسبی برای کار آفرینی چگونه یک کار آفرین موفق باشیم؟

با تیوترلند همراه باشید تا به بررسی نکات لازم جهت تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق بپردازیم.

باید به این نکته اشاره کرد که قبل از شروع هر کسب و کاری، لازم است اطلاعات مورد نیاز آن را کسب کنیم.

در هر حوزه کاری دو دسته اطلاعات وجود دارد، اطلاعات تئوری، اطلاعات تجربی. اطلاعات تئوری شامل تحصیلات آکادمیک، کتب، مقالات و .... در هر رشته می شود. مطالعه در این زمینه قطعا سودمند است ولی آن چه بیشتر مورد توجه این مقاله می باشد اطلاعات تجربی در یک حوزه کار آفرینی است. لازم است یک کار آفرین جویای موفقیت، قبل از شروع کسب و کار خود در زمینه موردنظر و زیر مجموعه های وابسته به آن، از پیشکسوتان و استادکاران آن حیطه تجربه های عملی و فنی کسب نماید. شاید تجربیات عملی در هیچ کتابی گفته نشده باشند اما آن قدر ارزشمند هستند که می توانند شما را به اندازه چند سال در کسب و کارتان موفق تر نمایند. در هر کسب و کاری خلاء هایی وجود دارد که یک کار آفرین موفق باید این شرایط را به عنوان پتانسیل یا موانع پیش بینی کند و برای هرکدام از آن چاره ای چاره ای کاربردی بیاندیشد.

دومین نکته مهم برای تبدیل شدن به یک کار آفرین موفق، زمان است.

شما به عنوان موسس یک کسب و کار کوچک یا بزرگ باید همواره این نکته را مدنظر داشته باشید که تلاش هایتان بلافاصله نتیجه نخواهد داد. ماه ها یا حتی سالها زمان نیاز دارید تا به درجه سود دهی و پیشرفت قابل توجه و ایده آل دست یابید. پس لازم است در ابتدا به سود کم یا مساوی شدن در آمدها و مخارج قناعت کنید تا نتیجه تلاشهایتان را در چند ماه بعد ببینید.

نکته ی سوم موفقیت در کار آفرینی، به روز بودن است.

شما باید تلاش کنید از آخرین اطلاعات، شیوه ها، تجربیات و دستگاه ها در زمینه تخصص خود مطلع باشید. یک کار آفرین موفق جدیدترین شیوه های موجود در دنیا را در زمینه کسب و کار خود می شناسد و با مطالعه و تحقیق از آن ها در جهت پیشرفت کارش استفاده می کند. بسیاری از کاسبان سنتی سالهاست با وسایل و دستگاه های قدیمی کار می کنند و تغییری در شیوه کسب و کار خود ایجاد نمی کنند در نتیجه انتظاری از پیشرفت کسب و کار خود ندارند. اگر شما نیز به عنوان یک کار آفرین چنین شیوه ای در پیش بگیرید احتمال شکست کسب و کارتان بسیار زیاد خواهد بود. زیرا در عصر تکنولوژی کارفرمایان و مشتریان به دنبال به روز ترین و پیشرفته ترین شیوه های رفع احتیاجات خود هستند. پس به خوبی از این فرصت استفاده کنید.

نکته چهارم، استفاده از پرسنل مناسب است.

یک کارمند معمولی اما با انگیزه و خلاق بسیار بهتر از یک کارمند متخصص اما بی انگیزه با نگرش منفی می باشد. شما باید سعی کنید تعداد افراد خوش فکر و مثبت را در کسب و کارتان افزایش دهید. حقیقت این است که کار آفرینی همانند مسابقه قایق رانی می باشد، شما به عنوان ایده پرداز در راس این قایق قرار دارید و مسیر را هدایت می کنید اما هم اندازه که حضور شما مهم است، حضور پاروزنان با انگیزه و قوی نیز مهم است. پس تلاش کنید افراد منفی و بی انرژی را از کسب و کار خود حذف و جای آن ها را با افراد امیدوار و خلاق پُر کنید.

نکته پنجم، شجاعت است.

از ترس دوری کنید، سعی کنید مسیری را بروید که بقیه رقبا از طی کردن آن هراس دارند. با افراد جدید آشنا شوید و راه های جدید امتحان کنید. تلاش کنید تا به شیوه دیگری به کسب و کارتان نگاه کنید و مشکلات آن را حل کنید، این گونه ممکن است راه حل هایی پیدا کنید که در رقابت با سایر رقبا شما را پیروز میدان کند. در این زمینه همیشه به یاد داشته باشید طی کردن راه دیگران، الزاما به معنای موفقیت نیست.

نکته آخر برای اینکه یک کار آفرین موفق باشید، انتقاد پذیر بودن شما است.

سعی کنید پذیرای کلیه انتقادات و پیشنهادات مشتریان خود باشید. با مشتری ناراضی به آرامی صحبت کرده و سعی کنید به هر طریقی رضایتش را جلب کنید. توجه داشته باشید رضایت هر مشتری مهم تر و موثر تر از یک تبلیغ شهری برای کسب و کار شماست، چون مردم به توصیه های یکدیگر بیش از تبلیغات عمومی بها می دهند. سعی کنید نواقصی را که در کسب و کارتان باعث نارضایتی کارفرمایان می شود با مشورت مفید با کارمندانتان رفع کنید.




سوال تصادفی9 + 5 =