راهکارهای آموزش موفق در منزل - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور تدریس-آنلاین, آموزش-ویدیویی-آنلاین, سایت-مشاوره-آنلاین, سیستم-آموزش-آنلاین -
آموزش-موفق-در-منزل

راهکارهای آموزش موفق در منزل



آموزش در منزل را شاید بتوان مکمل آموزش در مدرسه دانست. در بسیاری از دروس و برای بسیاری از دانش آموزان، زمان کلاس کافی نبوده و دانش آموز نیازمند زمان بیشتر و توضیحات تکمیلی برای درک مباحث درسی می باشد. از طرفی آموزش در منزل می تواند به جای معلم خصوصی توسط والدین صورت پذیرد که این امر دارای مزایای بسیاری است. آموزش در منزل، رابطه والدین و دانش آموز را بهبود می بخشد و جزئیات دقیق و کاملی از نقاط قوت و ضعف درسی فرزند را نیز به والدین نشان می دهد.

همان گونه که آموزش و تدریس در مدرسه یا آموزشگاه تابع فنون درک بیان و اصول تدریس می باشد، آموزش در منزل نیز مهارت کلامی مخصوص به خود را می طلبد. هرچه والدین بتوانند بر اساس شیوه های نوین و موثر آموزش در منزل، عمل نمایند در حقیقت توانسته اند قدم بسیار بزرگی برای موفقیت تحصیلی فرزند خود در آینده بر دارند.

بهتر است آموزش در منزل از قوانین خشک و دست وپا گیر موجود در مدرسه و آموزشگاه پیروی نکند. همانطور که گفته شد این نوع آموزش تکمیلی بوده و باید بتواند از نگاه دیگری نقاط ضعف درسی و تحصیلی دانش آموز را رفع کند. والدین می توانند با طراحی بازی های موثر و کاربردی، نقاشی، ورزش، بازی های دسته جمعی و گروهی با دوستان و همسالان، معماهای جذاب و غیره و با در نظر گرفتن تشویق و جایزه، درس و تفریح را با یکدیگر همراه کرده و جو شاد و صمیمی برای آموزش فرزند خود فراهم آورند.

به طور مثال پدر می تواند برای آموختن مبحث مدارهای الکتریکی از فرزند خود بخواهد تا در ساخت یک کاردستی وی را همراهی کند. در حین ساخت کار دستی می توان نکات زیادی را به دانش آموز آموخت که تا سالها آن ها را فراموش نخواهد کرد.

والدین باید بدانند که همواره ایده و انگیزه در ذهن خود داشته باشند و سعی کنند آن را بهترین زمان ممکن به فرزند خود ارائه کنند. اصولا بچه ها از زیاد صحبت کردن و سخنرانی والدین دل خوشی ندارند. پس یکی از نکات مهم در مقوله آموزش موفق در منزل مشارکت دادن دانش آموز در امور مختلف تدریس می باشد. خود رأیی و استبداد باعث از دست دادن انگیزه های تحصیلی فرزندتان می شود. همواره نظر وی را جویا شوید تا احساس کند وی هم در فرآیند آموزش موثر است.

سعی کنید به عنوان یک مدرس، اطلاعات مفیدی برای صحبت و تبادل نظر در کلاس با فرزندتان داشته باشید، جسور باشید و بدون واهمه، آنچه را که در ذهن‌تان می‌گذرد،‌ به فرزندتان بیان کنید.

با اشتیاق به فرزندتان درس دهید

می توانید از دوستان وی نیز بخواهید تا به خانه شما آمده و کنار یکدیگر درس را بیاموزند. هرگز به فرزندتان در حین آموزش، لبخند کنایه‌آمیز معلم به یک دانش‌آموز را نداشته باشید، شاید گمان کنید فرزندتان متوجه این موضوع نمی شود ولی این را بدانید با این کار قطعا همه‌ی اشتیاق و انگیزه‌ی او را از بین خواهید برد. حتی اگر به موضوعی علاقه ندارید، طوری رفتار کنید که فرزندتان متوجه بی علاقگی شما در تدریس نشود. وقتی شما نسبت به موضوعی اشتیاق نشان می‌دهید، حرف شما برای فرزندتان باورپذیرتر و مقبول تر می‌شود.

در حین آموزش به فرزندتان در منزل پرانرژی و پر شور باشید

 علاقه و انگیزه امری مسری از فردی به فرد دیگر است. چطور انتظار دارید فرزندتان از یک پدر یا مادر بی انگیزه بتواند انرژی و اشتیاق به تحصیل را یاد بگیرد؟ اگر موقع تدریس به فرزندتان پرانرژی و شاد باشید، بعید است وی اظهار بی حوصلگی کند یا چرت بزند. پس همیشه با انرژی سر تدریس و آموزش حاضر شوید.

هنگام آموزش به فرزندتان ظاهر آراسته، تمیز و خوشبو داشته باشید. برای اینکه بتوانید تأثیر خوبی بر او داشته باشید، لازم است هر گونه عامل حواس پرتی و تشویش ذهن وی را از بین ببرید. با توجه به اهمیت پوشش و لباس معلم، حتی اگر معلم یکی از والدین باشد، پیشنهاد می‌شود در انتخاب لباس و ظاهر وسواس بیشتری به خرج دهید.

در هنگام تدریس و پس از اعتماد فرزندتان در این موضوع به شما، با دقت به همه‌ی سؤالاتش پاسخ دهید، حتی اگر گاها سوالات بی ربط به درس نیز می پرسد، سعی کنید به صورت شفاف به وی پاسخ دهید و پس از آن مطمئن شوید که کاملا متوجه درس شده‌ است. در عین حال به فرزندتان یاداوری کنید که فقط یکبار با وسواس و دقت به او پاسخ سوالش را می‌دهید. قبل از اتمام کلاس  با فرزندتان حتما مطمئن شوید درس شما را کامل یاد گرفته‌ است.

دقت کنید صمیمت رابطه پدر و فرزندی یا مادر و فرزندی نباید باعث شود تا در حین تدریس، وی از این موضوع سوء استفاده کند. بین سنگ تمام گذاشتن مادرانه یا پدرانه و اجازه‌ی سوء استفاده او از احساسات شما فرق بسیار زیادی است. باید در وقت نیاز به فرزندتان کمک کنید ولی هر جا متوجه شدید که از دلسوزی شما سوء استفاده می کند و یا کلاس را آن طور که باید جدی نمی گیرد سریعا همان‌جا کار را متوقف کنید و  همانند یک معلم سخت گیر به وی تذکر دهید.


با موضوعات تیوترلند آشنا شوید: مشاوره تحصیلی


تیوترلند چه مزیتی ایجاد می کند؟

تیوترلند یک اپلیکیشن موبایل است که با روشی مبتکرانه ارتباط مربیان و جویندگان دانش را سهل و هموار می نماید. مخاطبان در تیوترلند میتوانند مربیان را به عنوان آموزش دهنده پیدا کنند، و در ساعاتی که برای ایشان مشخص شده است مستقیما و در کسری از دقیقه تماس بگیرند. برای حرفه ای بودن مشاوره، مخاطبان بابت هر ثانیه مکالمه هزینه ای متناسب و منطقی پرداخت می نمایند. روش کار به این صورت است که مربی قبلا در اپلیکیشن ثبت نام می نماید و اطلاعات حرفه ای خود را اظهار میدارد و همچنین ساعات در دسترس بودن را به دلخواه خود در یک برنامه هفتگی مشخص میکند. علاقه مندان به مشاوره گرفتن از مربی، مشخصات ایشان را به همراه نظرات سایر کاربران راجع به ایشان و امتیازشان را در گوشی موبایل خود مشاهده میکنند و در زمان مناسب با ایشان تماس خواهند گرفت. این تماس به صورت مکالمه تصویری (مانند imo یا skype) برقرار خواهد شد.

 در پایان مکالمه مربی و مخاطب به یکدیگر امتیاز می دهند تا به طور مستمر کیفیت پاسخگوی و روند مشاوره افزایش یابد.

تیم تولید محتوا تیوترلند




سوال تصادفی14 + 1 =