محبوبیت خود را با این 9 رفتار حفظ کنید - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور محبوبیت,اعتماد-به-نفس,مهارت-های-زندگی,مشاوره-آنلاین،صفات-انسانی, -

محبوبیت خود را با این 9 رفتار حفظ کنید



محبوبیت هم مانند بیشتر صفت های انسانی، قابل یادگیری و آموزش است و می توان با رعایت نکات ساده‌‌ای، آن را به دست آورد. اما تصور بیشتر افراد این است که همان تعداد محدودی که خوش تیپ و اجتماعی و البته با استعدادند، می توانند از محبوبیت برخوردار باشند. اگر هنوز روی این تصور خود پافشاری می کنید، بهتر است بدانید که طبق مطالعاتی که در دانشگاه UCLA انجام شده است، محبوبیت ارتباط کمتری با جذاب و باهوش و اجتماعی بودن دارد. در این مطالعه، بیشتر افراد صداقت، شفافیت و توانایی درک طرف مقابل را ملاکی برای محبوبیت قرار داده شده است. یعنی ویژگی هایی که بیشتر به هوش هیجانی یا EQ مربوط است. برای بررسی رفتارهایی که محبوبیت را کاهش می دهند با تیوترلند همراه باشید. 

اپلیکیشن مشاوره آنلاین تیوترلند

چرا محبوبیت مهم است؟ 

محبوبیت باعث تغییر نگرش دیگران به شما می شود. این دیگران می توانند رئیس، همکاران یا کارمندان، مدیران دیگر شرکت ها، رقبا و... باشند. تحقیقات نشان داده است که مردم در برابر صحبت های یک فرد محبوب، نگرش بهتری دارند و حرف هایش را ساده تر قبول می کنند. اما یک فرد نامحبوب، برای اثبات خود نیاز به تلاش بسیار بیشتری دارد! 
جک زنر (Jack Zegner) در مورد صفت محبوبیت برای مدیران، به این نتیجه رسید که فقط یک نفر از 2000 مدیر نامحبوب، توانسته است روی کارمندانش اثربخشی مناسب داشته باشد.مهارتی که به نظر می رسد نقشی اساسی در موفقیت یک برند یا شرکت داشته باشد. اما چه طور محبوب بشویم و این صفت را از دست ندهیم؟! 


مقاله مرتبط: دلایلی که تاکنون پیشرفت شغلی نداشته اید 


1) فروتن باشید، حتی در ظاهر 

گاهی وقت ها برای این که از خودمان تعریف کنیم، دچار لغزش های ارتباطی زیادی می شویم. مثلاً برای این که به خوش‌اندامی خودمان اشاره کنیم، نباید رژیم گرفتن یا لباس پوشیدن یک شخص دیگر را زیر سوال ببریم. این کار فخرفروشی و خودپسندی است و تاثیر منفی زیادی روی نگاه دیگران به ما می گذارد. 

2) سفت و سخت و جدی بودن! 

یکی از دلایلی که باعث جذابیت می شود، اشتیاق به زندگی و شوخ طبعی است. اگر غرق در کارتان می شوید، بهتر است بین جدیت و شوخ طبعی تعادل ایجاد کنید. این کار باعث می شود که نگاه ها به سمت شما تغییر کند. رفتار دوستانه در عین جدیت در کار، می تواند مفید باشد! 


مقاله مرتبط: چه طور در شغلمان پیشرفت کنیم؟! 


3) بی توجهی به صحبت دیگران 

گوش دادن، یک امر فعالانه است که در آن ذهن و حواس فرد را درگیر می کند. یکی از کارهایی که هنگام گوش دادن باید انجام بدهید، سوال کردن است. وقتی در حین صحبت کردن دیگری، از او سوال می پرسید، یعنی نه تنها به حرف هایش گوش می دهید، بلکه ذهنتان را نیز درگیر کرده است. این اهمیت قائل شدن، کمک زیادی به محبوبیت شما می کند. 

4) برخوردهای هیجانی شدید

یکی از دلایلی که بعضی از رئیس ها محبوبیتشان را از دست می دهند، برخورد هیجانی با شدت بالا است. یعنی اگر نتوانید احساسات خود را کنترل کنید، احتمالاً شروع به داد زدن بر سر کارمندان خود خواهید کرد. فریاد زدن بی دلیل در مقابل همه، پرتاب کردن اشیا، تحقیر و توهین کردن و... شاید در کوتاه مدت باعث افزایش کارآیی شود، اما راندمان کلی  شرکت را پایین می آورد. اینها نشاندهنده هوش هیجانی پایین است و باعث می شود دیگران شما را کنترلگر صرف، بی ثبات و دور از دسترس و خطرناک تصور کنند. 


مقاله مرتبط: کمک و مشاوره گرفتن نشانه اعتماد به نفس است 


5) استفاده از گوشی هنگام صحبت کردن

سرک کشیدن به گوشی در هنگام صحبت دیگران، نشانه واضح بی احترامی و توهین به دیگران است. این کار، شما را خودخواه، بی توجه و بی تفاوت جلوه خواهد داد. 

6) استفاده از نام افراد شناخته شده 

درست است که آشنایی با افراد مشهور، اتفاق جالب و خوشایندی است، اما این کار باعث می شود که شما متظاهر جلوه کنید. نام بردن از فلان بازیگر یا کارگردان یا تاجر معروف در بین صحبت هایتان، نشاندهنده این است که شما علاقه زیادی به جلب توجه دیگران دارید و می خواهید به این وسیله، برای خودتان محبوبیت ایجاد کنید. در حالی که دارید مسیر را وارونه طی می کنید.

7) ساختن شایعه های بی اساس

یکی از ویژگی های شایعه، وحشت انداختن در دل افراد است. غیبت کردن و تحریف کردن واقعیت و ایجاد شایعه، جزو رفتارهایی هستند که کینه توزی و حسادت را القا می کنند. حتی اگر قصد خیری برای اصلاح کسی داشته باشید، این رفتار نتیجه ای جز ناامید کردن دیگران ندارد. 


مقاله مرتبط: چه طور از ایده به عمل برسیم


8) تفکر محدود و بسته 

وقتی به همه از دیدگاه خود نگاه می کنید و حاضر نیستید از مواضع خود کوتاه بیاید، یعنی دارید نظرات دیگران را نادیده می گیرید. ذهن باز می تواند دنیا را از چشم دیگران ببیند و مشکلاتشان را درک کند. این ویژگی در محل کار، باعث می شود که فرد ایده ها و کمک های جدید را بپذیرد و اجازه بدهد که دیگران با تفکر خودشان، برخی از کارها را پیش ببرند. 

9) لو دادن سریع اطلاعات 

برای شروع یک ارتباط کاری، اشتراک گذاشتن بعضی از اطلاعات، لازم به نظر می رسد. اما قرار نیست همه اطلاعات را در همان برخورد اول، منتقل کنید. انتقال دادن یک طرفه اطلاعات، این حس را منتقل می کند که شما صرفاً به حل شدن مشکلات خودتان اهمیت می دهید و علاقه ای ندارید از طرف مقابل خود چیزی بدانید. 

منبع: فوربس
 

مصطفی مردانی 

تولید محتوای تیوترلند 




سوال تصادفی8 + 14 =