مشاوره آنلاین تحصیلی برای کودکان دبستانی - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور مدرس-آنلاین, مشاوره-تحصیلی, مشاور-تحصیلی, آموزش-مجازی, تدریس-خصوصی -
مشاوره-آنلاین-تحصیلی-برای-کودکان-دبستانی

مشاوره آنلاین تحصیلی برای کودکان دبستانی چه مزایایی دارد؟



امروزه مشاوره تحصیلی در تمامی مقاطع عضوی ناگسستنی از فرآیند تحصیل محسوب می شود. در گذشته، بر خلاف امروز، تنها دانش آموزان پیش دانشگاهی از مشاوره تحصیلی استفاده می کردند و والدین و مشاوران معتقد بودند دانش آموزان تنها در مقطع کنکور و برای ورود به دانشگاه نیاز به استفاده از مشاور تحصیلی دارند.

دوران دبستان، پایه و اساس علاقه و موفقیت در تحصیل به ویژه در سال های آتی را برای دانش آموز رقم می زند. در حقیقت می توان گفت دوران دبستان به طور غیر مستقیم بر موفقیت و پیشرفت علمی و کاری یک کودک در بزرگسالی موثر است. از این رو استفاده از مشاور تحصیلی در دوران دبستان باعث می شود نقاط قوت و ضعف دانش آموز توسط مشاور شناخته و با اطلاع به والدین مرتفع گردد تا جلوی مشکلات آینده کودک در مقاطع بالاتر را گرفته و از موانع تحصیلی برای دانش آموز و دغدغه های آن برای خانواده وی بکاهد.

حال آن که برای خانواده کودکان دبستانی استفاده از مشاوره حضوری و رفت و آمد بسیار سخت بوده و اکثرا مایل هستند بتوانند در ساعات روز سوالاتشان را پرسیده و پاسخ های آنی از مشاور دریافت کنند.

بسیاری از پدران و مادران کودکان دبستانی جوان و بی تجربه هستند لذا به راهنمایی و مشاوره یک هدایتگر تحصیلی حاذق احتیاج دارند. مشاوره آنلاین می تواند فرصت خوبی برای این دست از والدین باشد که در مواقع حساس چگونه با فرزند خود برخورد کنند. آن ها می توانند در ساعات مختلف روز با مشاور تماس گرفته یا برای وی پیام بگذراند و مشاور می تواند از طریق عکس، ویدئو یا فایل صوتی آن ها را راهنمایی کند یا مطالب آموزشی را در اختیار آن ها قرار دهد.

آگاهی والدین در بهره مندی از آموزش

بسیاری از دانش آموزان در مقطع دبیرستان از ریاضیات، فیزیک، شیمی، هندسه و غیره بیزار هستند. پروفسور بی یون سی ، طراح دوره های کاربردی آموزش کودکان دبستانی در ژاپن و برنده چندین جایزه بین المللی در این زمینه، معتقد است اگر در دوره دبستان مشاوره و هدایت تحصیلی صحیح همراه با آموزش و آگاه سازی والدین صورت پذیرد، تا هشتاد درصد از مشکلات دانش آموزان دبیرستانی در دروس فنی همچون ریاضیات، فیزیک، شیمی، هندسه و غیره رفع می شود و سرنوشت بیش از 60 درصد آن ها کاملا عوض می شود.

از طرف دیگر شاید تعداد مشاوران با تجربه و به روز برای هدایت تحصیلی کودکان دبستانی به نسبت تعداد این کودکان زیاد نباشد، لذا مشاوره آنلاین می تواند محیطی مناسب فراهم کند تا تعداد بیشتری دانش آموز از مشاوره آنلاین بهره بگیرند.

مدارس نیز می توانند به صورت گروهی ساعات مشاوره برای کودکان تعیین کنند و با جمع بندی نتایج تحصیلی و در میان گذاشتن آن با والدین و معلمین به رفع مشکلات هر کودک بپردازند.

استفاده فرزندان از ابزارهای نوین آموزش

مشاوره آنلاین فقط مختص کودکان دبستانی شهرهای بزرگ نبوده و به علت همه گیر بودن شبکه اینترنت، دانش آموزان دبستانی شهرستانها، بخش ها و روستاها نیز می توانند از مشاوره آنلاین استفاده کنند. به این ترتیب عدالت تحصیلی برقرار شده و به علت جبر جغرافیا هیچ دانش آموزی از پیشرفت تحصیلی باز نمی ماند.

مشاوران معتقدند تمام سال ها برای دانش آموزان حساس و سرنوشت ساز است و فرآیند تحصیلی هم چون پازلی بوده که اجزای آن کنار هم به موفقیت منجر می شود.

مشاوره آنلاین می تواند با توجه به فرآیند تحصیل دانش آموز در یک سال تحصیلی، نیازها و کاستی ها به همراه علایق و استعدادهای او را کشف کند و به والدین راهنمایی های لازم را ارائه دهد تا در تابستان چه کلاس هایی برای فرزندشان در نظر بگیرند. همچنین مشاورین تحصیلی با توجه به دانش و تجربه ی خود می توانند علل کوچک و کمتر دیده شده افت تحصیلی کودکان را با روانشناسی کودک تشخیص داده و راهکار های موثر در جهت آن ارائه دهند.

بسیاری از پدران و مادران نمی دانند از بین تعداد زیادی کتاب در بازار کدامیک برای پیشرفت تحصیلی کودک مناسب است، لذا با استفاده از مشاوره آنلاین می توان از بهترین و سودمند ترین کتاب ها بسته به نیاز دانش آموز خود مطلع شوند.

مشاوره و هدایت تحصیلی کودکان دبستانی تلفیقی از هدایت تحصیلی و روانشناسی کودک بوده و لذا به مراتب سخت تر از مشاوره برای ورود به دانشگاه می باشد. مشاوره آنلاین با در نظر گرفتن بازی های هوش، سرگرمی، کارتون و غیره کمک می کند تا ارتباط دوستانه ای بین دانش آموز و درس خواندن ایجاد شود لذا در این شیوه اجبار برای درس خواندن یا مشق نوشتن وجود ندارد و به راحتی می توان دانش آموز را به تحصیل علاقه مند نمود.

مشاورین آنلاین به علت به روز بودن در حیطه علم مشاوره تحصیلی، می توانند از بهترین و اصولی ترین روش ها در جهت رشد تحصیلی کودکان استفاده کنند. نوع برخورد مشاوره آنلاین با کودک به گونه ای بوده که ارتباط صمیمانه بین مشاور و کودک برقرار می شود.

تیم تولید محتوا تیوترلند



 




سوال تصادفی11 + 3 =