مهارت هایی هستند که از هوش هم مهم ترند - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور مهارت-کسب-و-کار,مهارت-زندگی,اعتماد-به-نفس,حل-مسئله,کارآفرین,کارآفرینی,پیشرفت-شغلی -
مهارت هایی هستند که از هوش هم مهم ترند! 

مهارت هایی هستند که از هوش هم مهم ترند! 



تصور عمومی در مورد مدیران، صاحبان ایده و کارآفرین های موفق این است که همه آنها حتماً بسیار باهوش بوده‌‌اند. اما حقیقت این است که مهارت های دیگری هستند که از داشتن هوش بالا مهم ترند و اگر این مهارت ها را ندانیم، هوش بالا هم به کارمان نمی آید! تحقیقاتی در دانشگاه استنفورد انجام شده است که نشان می دهد، ذهینت ما نسبت به هوشمان است که باعث تفاوت و تغییر می شود. برای آشنایی با این مهارت ها، با تیوترلند همراه باشید.

اپلیکیشن مشاوره آنلاین تیوترلند


مقاله مرتبط: آموزش تصویری برای هر چه که می خواهید


نگرش به هوش، عامل تفاوت 

کارل دوئک روان شناسی است که تحقیقات زیادی در مورد نگرش و عملکرد آن در زندگی داشته است. مطالعات اخیر او، در مورد تغییر نگرش و اثر آن در موفقیت افراد مختلف است. براساس مطالعات او، نگرش افراد نسبت به هوششان به دو دسته مختلف تقسیم بندی می شود: ذهنیت ثابت و ذهنیت در حال رشد. ذهینت ثابت، افراد قبول کرده اند که دیگر رشد ذهنی ندارند و در موقعیت فعلی باقی خواهند ماند. اما در ذهینت در حال رشد، فرد قابلیت رودررو شدن با چالش ها و مشکلات را دارد و توانایی حل کردن آنها را در خود می بیند. آنها اعتقاد دارند که همچنان می توانند با تلاش کردن، رشد بیشتری داشته باشند. بنابراین با آغوش باز از فرصت ها استفاده می کنند و علاقه شان را به یادگیری از دست نداده اند. 


مقاله مرتبط: چه طور معلم خصوصی آنلاین بهتری باشیم 


نگرش مثبت به هوش، عامل اعتماد به نفس

موفقیت در زندگی، زمینه ساز رشد و پیشرفت انسان ها است. فقط کافی است که مشکلات را با آغوش باز پذیرا باشیم و آنها را با اعتماد به نفس حل کنیم. وقتی که به هوشمان به عنوان یک بخش فعال فکر می کنیم، مسلماً در مورد پیدا کردن راه حل نیز اعتماد به نفس بیشتری خواهیم داشت. نحوه روبرو شدن با مسئله است که موفقیت یا شکست را تعیین می کنند. در نتیجه اگر به این نتیجه برسیم که بعد از شکست در یک راه حل، دنبال راه حل دیگری بگردیم، می توانیم به موفقیت نزدیک بشویم. برای تقویت نگرش مثبت به ذهن، می توانیم استراتژی های زندگی خود را تغییر بدهیم. چند تا از این روش ها را با هم مرور می کنیم: 


مقاله مرتبط: چگونه اعتماد به نفسمان برای یک ارائه بهتر را بالا ببریم؟ 


درماندگی را کنار بگذارید

شاید یکی از دلایلی که باعث می شود که نتوانیم با مشکلات برخورد کنیم، احساس درماندگی و ناامیدی است. برای جلو رفتن کافی است از این حالت در بیاییم و سعی کنیم حتی اگر شده، یک راه حل را امتحان کنیم. 

با نگاهی به زندگی افراد موفق، متوجه می شویم که اگر درگیر احساس درماندگی خود می شدند، هیچ وقت به موفقیت نمی رسیدند و دنیا را متحول نمی کردند. از جمله والت دیزنی که به دلیل «نداشتن قوه تخیل و ایده های خوب» از کانزاس سیتی اخراج شد! در مورد اپرا وینفری هم به دلیل «برخورد بیش از حد احساسی با ماجراها» از شغلش به عنوان مجری تلویزیونی در بالتیمور اخراج شده بود! تصور کنید اگر این افراد به برچسبی که بهشان زده شده بود اهمیت می دادند و رویای خود را دوباره از نو نمی ساختند، چه اتفاقی می افتاد! 

اشتیاق نشان بدهید

هیچ چیز به اندازه علاقه و اشتیاق، نمی تواند ما را به استفاده از توانایی هایمان وادار کند. شاید افراد باهوش و با استعدادتری از ما نیز وجود داشته باشند، اما هر کدام که بیشتر تلاش کنند، موفق تر خواهند بود. تنها مسیری که به موفقیت می رسد، تلاش مداوم همراه با شور و اشتیاق است. 

یکی از روش هایی که برای پیدا کردن علایقتان می توانید انجام بدهید، تکنیک 5 از 25 وارن بافت (Warren Buffett) است. 25 علاقه مندی اول خود را بنویسید و سعی کنید 20 تا را خط بزنید. پنج تای باقی مانده، اولویت های اصلی زندگی شما هستند و بقیه، بیهوده خواهند بود.


مقاله مرتبط: سختی های زندگی یک کارآفرین 


بیکار نمانید

هر کاری به ذهنتان می رسد برای رسیدن به ایده تان انجام دهید. بیکار نشستن و ترس از انجام کار، بزرگترین دشمن موفقیت است. اولین و مهم ترین تغییری که باید در ذهن خود ایجاد کنید، غلبه بر ترس شروع کردن است. یک ضرب المثل چینی هست که می گوید: «گام اول، محال به نظر می رسد.» این گام محال را حتی شده با ترس، بردارید و کارتان را شروع کنید. اگر می خواهید کمی به ترستان غلبه کنید، شاید بتوانید از یک کارشناس یا مشاور هم کمک بگیرید. 

با این حال، مرزی برای موفقیت خود قرار ندهید. در صورتی که این مرزها را برای خود ایجاد کنید، حتی یک مرز ساده ذهنی، باعث خواهد شد که تمام زندگیتان درگیر این مرزبندی های احمقانه بشوند و شما را در جایی که نباید باشید، متوقف می کنند.

نتایج را دنبال کنید

همیشه جایی که انتظارش را ندارید، موفقیت به سراغتان خواهد آمد. پس به جای آنکه  که از شکست بترسید، سعی کنید در جاهایی که نتیجه خوبی نگرفته اید، پیشرفت داشته باشید. برای این کار، لازم است که نتایج را دنبال کنید و پیشرفت تدریجی خود را ببینید. 

کمی هم انعطاف داشته باشید

همه نتایجی که به دست می آورید، عالی و فوق العاده نیستند. پس بهتر است گاهی وقت ها در مورد نتایج مورد انتظارتان، کمی منعطف تر باشید. اگر همچنان بر هدف های قبلی اصرار داشته باشید، مانعی برای پیشرفت خود ایجاد کرده اید. با این حال، با چالش ها جدی تر برخورد کنید و اجازه ندهید که شما را درگیر خود بکنند.

دست از غرغر و شکایت بردارید

نارضایتی از وضع موجود چندان هم بد نیست. زیرا باعث می شود که برای تغییر آن تلاش کنید. اما اگر به جای تلاش، شروع به غرغر و شکایت کنید، مسلماً کاری را پیش نخواهید برد.

از تجربه دیگران استفاده کنید

مطمئناً مشکل امروز شما، مشکل تازه ای نیست. حتی اگر هم مشکلی جدید باشد، مسلماً یک فرد باتجربه بهتر شما را می تواند کمک کند می توانید با دانلود اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند، و ارتباط با یکی از مشاوران ، مشکل خود را مطرح کنید و راه حلی از آنها بخواهید. 

منبع: سایت فوربس 

مصطفی مردانی

تولید محتوای تیوترلند




سوال تصادفی13 + 4 =