مشاوره ویدیویی با تیوترلند | وقتی کلمات نمی توانند مفهوم را برسانند - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور مشاوره-ویدیویی,مشاوره-آنلاین,ویدیوی-آموزش-آنلاین,ویدیوهای-آموزش-آنلاین, -
وقتی کلمات نمی توانند مفهوم را برسانند | مشاوره ویدیویی با تیوترلند

وقتی کلمات نمی توانند مفهوم را برسانند | مشاوره ویدیویی با تیوترلند



هر تصویر به اندازه هزار واژه قدرت دارد. این یک ضرب المثل چینی است که به ما نشان می دهد، چه طور با یک تصویر می توان به اندازه هزار واژه صحبت کرد. کلماتی که برای بیان یک سوال یا پاسخ دادن به آن به کار می روند، می توانند گنگ و نامفهوم به نظر بیایند. حتی اگر یک مطلب را به خوبی شرح داده باشیم، باز هم کمکی که تصویر به ما می کند، خیلی بیشتر از هزار واژه و کلمه و توصیف است. ارتباط هایی که با پیام های متنی برقرار می شوند، سرشار از سو تفاهم است. خیل وقت ها ترجمه ای که از واژه ها در ذهنمان داریم، با حرفی که مخاطب قصد گفتنش را دارد، کاملاً متفاوت است. همین نکته های به ظاهر ساده باعث می شوند که کلام، نتواند آن چه را که تصویر می گوید، بیان کند. با تیوترلند همراه باشید تا در مورد مشاوره ویدیویی و تاثیرات بی نظیر آن بیشتر صحبت کنیم.


مقاله مرتبط: مشاوره تصویری برای هر چه که می خواهید


چرا مشاوره تلفنی ناکارآمد است؟ 

برای داشتن یک مکالمه درست و با کمترین سو تفاهم،  وجود یک رسانه قدرتمند و کارآمد، بیشترین اهمیت را دارد. کلمات در بیشتر مواقع برای بیان یک مشکل یا سوال، الکن هستند و نمی توانند جان کلام را منتقل کنند. یک ایراد رایانه ای یا نرم افزاری را نمی توان با تلفن و از طریق پیام متنی حل کرد. حل کردن این مشکلات از طریق صوت و متن، کار بسیار سخت و پیچیده ای است. 


مقاله مرتبط: آموزش تصویری برای هر چه که می خواهید


مشکلی که خیلی از سرویس دهنده های ADSL و اینترنت دارند هم همین است. برای این که مشکل مشتری را حک کنند، باید تک تک جزییاتی که برای خودشان بدیهی است را توضیح بدهند. کاری که شاید برای یک مشاور در عرض چند دقیقه قابل حل است، برای یک فرد مبتدی یا متوسط، ممکن است ساعت ها طول بکشد؛ حتی با توضیح دادن. این موضوع را مقایسه کنید با زمانی که یک فرد ناآشنا بخواهد یک مسئله را برای یک متخصص توضیح بدهد. ناآشنا بودن او با بخش های مختلف و توضیح دادن اشتباه، حتی می تواند مشاور را گمراه کند. در این جا چه کار باید  کرد؟ 

مکالمه ویدیویی و ارتباطی صریح تر 

مکالمه ویدیویی به کاربر کمک می کند تا مشکلش را به صورتی تصویری به مشاور نشان بدهد. مشاور هم می تواند ساده تر با موضوع برخورد کند و هنگام توضیح دادن، بتواند رفتار کاربر را نیز مشاهده کند. زبان بدن کاربر هنگام دریافت توضیحات به مشاور کمک می کند تا از حل شدن مشکل، اطمینان پیدا کند. همچنین دیدن مدارک تصویری، امکان مشاهده عینی و تاثیر اتفاقی که می افتد، درست بودن مسیر را به مشاور نشان می دهد. امکان گمراه شدن هم در مکالمه ویدیویی بسیار کمتر است. 

مقاله مرتبط: مسیر سایت لیندا و آموزش آنلاین به کدام سمت می رود 

چرا برنامه تیوترلند روی گوشی موبایل نصب می شود؟ 

گوشی های موبایل این روزها بیشتر کارهای ما را انجام می دهند. تماس گرفتن و ارسال پیام را به سادگی انجام می دهند، فایل هایمان را اجرا می کنند، امکان جستجو در اینترنت را به ما می دهند، عکاسی و فیلمبرداری با آنها ساده شده و... از همه مهم تر، یک وسیله کاملاً شخصی است. این گوشی ها، مانند چشم و گوش و زبان ما عمل می کنند و تنها وسیله ای است که در طول روز، بیشترین دسترسی را به آن داریم. بنابراین طبیعی است که برای حل مشکلاتمان هم بخواهیم از گوشی موبایلمان استفاده کنیم تا رایانه های شخصی. جابجایی و انتقال آنها ساده است و به سادگی می تواند همان تصویری را برای دیگران ارسال کند که ما می خواهیم.


مقاله مرتبط: درباره سایت لینکدین چه چیزهایی باید بدانیم؟ 


اپلیکیشن آموزش و مشاوره آنلاین تیوترلند هم روی بستر موبایل فعالیت می کند تا بیشترین دسترسی را به آن داشته باشیم. کافی است حسابمان را در تیوترلند شارژ کنیم، به یک مشاور پیام بدهیم و اولین تماسمان را برقرار کنیم. همین الان هم می توانید این اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کنید.


مصطفی مردانی 

تولید محتوای تیوترلند