چگونه یک آموزش ویدیویی بسازیم - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور آموزش-الکترونیکی, مكالمه-تصويری, کار-در-منزل, توتوريال -
آموزش-ویدیویی

چگونه یک آموزش ویدیویی بسازیم؟



بهتر است دست بکار شوید و مهارت‌های خود را به اشتراک بگذارید. با ساخت یک آموزش ویدیویی چطورید؟ می‌توانید خودتان را با ساخت یک ویدیو آموزشی به صورت حرفه‌ای نشان دهید. آموزش ویدیویی یک روش عالی برای جذب مخاطبان است. اما بسیاری از وبلاگ نویسان در ارائه محتوا ویدیویی دچار مشکل هستند و به همین دلیل این کار را دشوار می‌بینند. شاید شما در نوشتن خوب باشید و از آن لذت ببرید اما تاثیر بصری را نمی‌توان منکر شد. آموزش ویدئویی روش عالی برای یادگیری است، زیرا شما می‌توانید تمام فرآیند را به صورت گام به گام توضیح دهید. اگر از برخی قوانین ساده پیروی کنید، ایجاد ویدیو بسیار آسان است. با تیوترلند همراه شوید در این مطلب، چند نکته را برای کمک به شما در ایجاد آموزش ویدیویی جامع و ارزشمند به اشتراک می‌گذاریم.

 

1.      یک میکروفون داشته باشید

 ممکن است فکر کنید که میکروفون داخلی کامپیوتر شما این ترفند را انجام می‌دهد، اما اگر می‌خواهید فیلم‌های سینمایی را در مبانی منظم ضبط کنید، ایده خوبی است که پول کمی برای تهیه‌ی یک میکروفن بپردازید. صدایی که با میکروفون ضبط می‌شود نتیجه خیلی بهتری دارد. می‌توانید میکروفون را با یک فیلتر پاپ تکمیل کنید، که باعث می‌شود صدا به خوبی قابل کنترل باشد. خبر خوب این است که شما مجبور نیستید هزینه‌ی زیادی را برای تجهیزات با کیفیت بالا بپردازید. می‌توان از میکروفون‌های خوب USB دار استفاده کرد.

2.      نرم افزار screencasting خود را انتخاب کنید

باید نرم افزاری را انتخاب کنید که به شما کمک کند فیلم‌های خود را ضبط کنید. شاید انتخاب کمی دشوار باشد، زیرا نمونه‌های زیادی از آن‌ها وجود دارد. من Screenflow را توصیه می‌کنم هرچند که Mac و Camtasia دو ابزار عالی هستند که به شما اجازه می‌دهد آنچه را که روی صفحه نمایش و تفسیرهایتان اتفاق می افتد ضبط کنید، همچنین اجازه می‌دهند بروی آن‌ها برخی ویرایش‌های عالی انجام دهید. این دو برنامه محبوب‌ترین نرم افزار screencasting هستند، اما آن‌ها نیاز به پرداخت هزینه دارند. اگر شما به دنبال یک برنامه رایگان هستید، می‌توانید از CamStudio یا PC یا QuickTimeاستفاده کنید.

 

3.       یک طرح بنویسید

هدف شما از ساخت آموزش ویدیو چیست؟ برای کمک به مخاطبان خود. بنابراین، حتی اگر شما با تمام زوایای کار آشنا هستید باز بهتر است طرح درس آموزش خود را بنویسید. این کار به شما کمک خواهد کرد که متمرکز و روشن عمل کنید. هیچ چیز بدتر از یک نمایش پراکنده نیست. نوشتن آن به شما کمک خواهد کرد که در مورد جزئیات و راهنمایی که می‌توانید اضافه کنید، فکر کنید.

 

4.       نمونه‌های عالی را انتخاب کنید

اکنون که شما تجهیزات خوبی را جمع آوری کرده‌اید، وقت آن است که درمورد آنچه می‌خواهید درباره آن صحبت کنید فکر کنید. به عنوان مثال، شما قصد دارید توضیح دهید که چگونه عکس را با فتوشاپ تصحیح کنید. یک تصویر خسته کننده را انتخاب کنید که در آن هیچ چالشی وجود ندارد و آن را به یک عکس پیچیده و زیبا مبدل کنید. اگر نتیجه زیبا باشد، بیننده را جذب می‌کند و همزمان مهارت‌های خود را نشان می‌دهید.

 

5.        قبل از ضبط تجسم کنید

این توصیه در مورد نکته‌ی قبلی است. برای جلوگیری از هر گونه مشکلی،  بهتر است آموزش خود را قبل ازضبط، تمرین کنید. باید بتوانید برای مخاطبین خود هر جزئیات ممکن از تکنیک‌هایی که نشان می‌دهید را توضیح دهید. بنابراین، مطالعه و یادداشت برداری، از بروز هر مشکلی در طول ضبط جلوگیری می‌کند.

 

6.      اعلام اهداف و نشان دادن نتایج

این که آیا شما در حال ایجاد یک آموزش مبتنی بر نوشته یا ویدیویی هستید، همیشه یک ایده خوب برای نشان دادن نتیجه نهایی و توضیح اهداف آموزشی در مقدمه است. این به مخاطبان شما کمک می‌کند در مورد آنچه شما صحبت می‌کنید را درک کند.

 

7.      اشتباهات احتمالی را توضیح دهید

شما بعنوان کسی که موضوعی را توضیح و آموزش می‌دهد تسلط بیشتری دارید. مطمئنا در حین یادگیری اشتباهاتی انجام داده‌اید. احتمالا هر کسی در انجام اولیه با چنین مشکلات مشابهی مواجه می شود. وقت خود را برای تجزیه و تحلیل آن‌ها و توضیح چگونگی غلبه بر آنها صرف کنید. این روش همیشه یک ایده خوب برای جلوگیری از برخی سوالات است. همچنین تخصص خود را در این دامنه خاص نشان خواهید داد.

 

8.       پس از تولید

در آخر سر می توانید ویرایش‌های لازم را انجام دهید صداهای اضافی را قطع کنید، زیرنویس برای اطلاعات اضافی، زوم، کلید های میانبر و هر چیزی که می‌تواند مشاهده را راحت‌تر و لذت بخش کند را به ویدیو آموزشی خود اضافه کنید. ویدیو خود را با کیفیت خوب نیز ذخیره کنید. این که ویدیو خود را در چه پلتفرم به اشتراک می‌گذارید، مهم نیست. در حال حاضر همه مخاطبان شبکه‌های اجتماعی پر طرفدار در حال مشاهده تصاویر با کیفیت بالا هستند. شما همچنین می‌توانید از این موضوع استفاده کنید و به مخاطبان خود تجربه خوبی را یاد بدهید.

 

تیوترلند چیست و چه کمکی میکند؟

تیوترلند یک اپلیکیشن موبایل است که با روشی مبتکرانه ارتباط مربیان و جویندگان دانش را سهل و هموار می نماید. مخاطبان در تیوترلند میتوانند مربیان را به عنوان آموزش دهنده پیدا کنند، و در ساعاتی که برای ایشان مشخص شده است مستقیما و در کسری از دقیقه تماس بگیرند. برای حرفه ای بودن مشاوره، مخاطبان بابت هر ثانیه مکالمه هزینه ای متناسب و منطقی پرداخت می نمایند. روش کار به این صورت است که مربی قبلا در اپلیکیشن ثبت نام می نماید و اطلاعات حرفه ای خود را اظهار میدارد و همچنین ساعات در دسترس بودن را به دلخواه خود در یک برنامه هفتگی مشخص میکند. علاقه مندان به مشاوره گرفتن از مربی، مشخصات ایشان را به همراه نظرات سایر کاربران راجع به ایشان و امتیازشان را در گوشی موبایل خود مشاهده میکنند و در زمان مناسب با ایشان تماس خواهند گرفت. این تماس به صورت مکالمه تصویری (مانند imo یا skype) برقرار خواهد شد.

 در پایان مکالمه مربی و مخاطب به یکدیگر امتیاز می دهند تا به طور مستمر کیفیت پاسخگوی و روند مشاوره افزایش یابد.

 

همچنین شما به عنوان مشاور و معلم تیوترلند میتوانید تا ویدیوها، مطالب آموزشی، مقالات و سایر انواع محتوا را که تولید نموده اید برای ما ارسال نمایید تا تیم ما آن ها را به نام شما از طریق شبکه های مختلف ارتباطی خود در معرض دید کاربران قرار دهد.

تیم تولید محتوا تیوترلند




سوال تصادفی13 + 11 =