مدیریت زمان | هنر استفاده از طلای زمان - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور مدیریت-زمان,مدیریت-وقت,وقت-شناس,ارتقای-شغلی,پیشرفت-در-کار,پیشرفت-شغلی, -
مدیریت زمان | هنر استفاده از طلای زمان

مدیریت زمان | هنر استفاده از طلای زمان



مدیریت زمان یکی از مشکلاتی است که هر کسی در هر جایگاهی ممکن است با آن روبرو شود. این که به اندازه کافی برای همه چیز وقت بگذارید و هر کاری را در زمان مناسبش انجام دهید، تنها راهی است که بتوانید همه مسئولیت هایتان را انجام بدهید. اما اگر زمان را از دست بدهیم، ممکن است تمام توانایی ها و مهارت هایی که داریم را به هدر بدهیم و نوعی کوشش بیهوده داشته باشیم که به نتیجه ای نمی رسد. زمان واقعی یک امر نسبی است که تفاوت زیادی با ثانیه ها و دقیقه ها دارد. همچنین زمان انجام دادن کارها، به مرور زمان و با توجه به تفاوت هایی که بین آنها ممکن است وجود داشته باشد و حال روحی و جسمی افراد، می تواند تغییر کند. برای این موضوع، نکته هایی وجود دارند که می تواند استفاده کردن از زمان را برایمان ساده تر کند! با تیوترلند همراه باشید 

اپلیکیشن مشاوره آنلاین تیوترلند

یک) خوابیدن کافی و منظم 

کلید موفقیت و راندمان کاری در داشتن وقت بیشتر نیست، در استفاده بهتر از وقت است. الگوی خواب مناسب، می تواند روزی پربارتر و موفقیت آمیزتر برای فرد داشته باشد. اگر به صبح دیر بیدار شدن عادت کرده اید، می توانید از روش روزی 15 دقیقه زودتر استفاده کنید. با این الگو، در یک دوره سه چهار روزه، می توانید خواب خود را تنظیم کنید و سرحال تر بیدار  شوید.  


مقاله مرتبط: ارسال مدارک برای فعالیت به صورت معلم آنلاین 


2) مسئولیت هایتان را از نظر مکانی هم دست بندی کنید

کارهایی که در یک مکان مشخص انجام می شوند را در کنار هم قرار بدهید. مثلاً هنگام صبحانه درست کردن، کارهایی که مربوط به آشپزخانه است را انجام بدهید. در عوض جابه جا شدن بین موقعیت های مختلف، کارهایتان را در یک مکان فیزیکی مشخص دسته بندی کنید و بیشتر آنها را در آنجا انجام دهید. در این صورت، بازدهی شما بالاتر می رود و زمان کمتری را هدر می دهید.


مقاله مرتبط: مهارت هایی که از هوش هم مهم تر هستند 


3) از زمان رفت و آمد روزانه خود استفاده کنید

به جای این که همه انجام همه کارها را در پشت میز انجام دهید، بخشی از آنها را می توانید در مسیر محل کار خود شروع کنید. چک کردن ای میل های روزانه، تلفن های کاری و... می توانند در همین مسیر به ظاهر کوتاه انجام شوند. میزان این کارها برای افراد موفق، نزدیک به ده درصد است. به این ترتیب، از این زمان مرده هم می توانید به نحو احسن استفاده کنید. بخشی از افراد هستند که برای رفتن به محل کار، از وسیله شخصی استفاده نمی کنند تا بتوانند در وسایل نقلیه عمومی، کارشان را انجام بدهند. 


مقاله مرتبط: دلایلی که تا امروز پیشرفت شغلی نداشته اید! 


4) وعده ناهار را دست کم نگیرید

خوردن یک ناهار کامل، کمک زیادی به بازسازی انرژی بدنی می کند. این وعده غذایی کالری آن بین 400 تا 600 قرار بگیرد و کربوهیدارت پایین و فیبر بالایی باشد. خوردن ناهار مناسب، می تواند انرژی مناسب برای ادامه فعالیت روزانه را فراهم کند. بهتر است از غذاهای فست فودی و چرب کمتر استفاده کنید تا تولید انرژی در بدن بالاتر برود.


مقاله مرتبط: واگذاری کارها به دیگران | روشی برای مدیریت کردن کارها 


5) یک چرت بعد از ناهار می تواند کارساز باشد

اگر امکانش را دارید، یک چرت روزانه بیست دقیقه ای، می تواند انرژی شما را برگرداند. معروف است که مارگارت تاچر، در سخت ترین روزهای فعالیت خود، همیشه یک  چرت نیم روزی داشته است تا کمبود خوابش را جبران کند. با این کار می توانید بدون استفاده از کافئین و محرک های مصنوعی دیگر، روز پربارتری داشته باشید.  


مقاله مرتبط: محبوبیت خود را با این 9 رفتار حفظ کنید


6) فاصله ای بین کارهایتان ایجاد کنید

اگر جزو کسانی هستید که به طور مداوم روی یک کار تمرکز می کنید، یا زمان زیادی را پشت میزتان می نشینید، بهتر است فاصله ای کوتاه ببین کارتان ایجاد کنید. تمرکز طولانی مدت برای خواندن، رانندگی کردن، نوشتن، بررسی کردن و... می تواند آسیب های جدی به چشم و گردن و مهره های کمر و... بزند. شاید این کار در ابتدا برایتان سخت باشد، اما باعث افزایش بهره‌وری‌تان خواهد شد. 


مقاله مرتبط: سختی های زندگی یک کارآفرین 


7) تمرکز خود را از رسیدن به هدف از دست ندهید 

اگر چه ممکن است انجام یک کار سخت و طاقت فرسا باشد، اما با امید داشتن به آینده می توانید این سختی ها را  ساده تر تحمل کنید. عوامل حواس پرتی با تمرکز روی هدف، از ذهن ما دور می شوند و توجهمان به کارمان معطوف می گردد. مغز انسان در این حالت، به طور خودکار عوامل حواس پرتی را از خود دور می کند. 

8) از برنامه های زمان بندی استفاده کنید

برای بیشتر فعالیت های آنلاین، برنامه هایی تولید شده اند که کارهایتان را به صورت زمان بندی شده انجام می دهند. بهترین راه این است که به جای حضور در نقش مدیریت یک وبلاگ یا شبکه اجتماعی، حتی در نیمه های شب، از برنامه هایی استفاده کنید که به صورت خودکار، مطالب را در زمان های مورد نظرتان منتشر می کنند. 

مصطفی مردانی

تولید محتوای تیوترلند 




سوال تصادفی8 + 6 =