شرکت های بزرگی که استارتاپ آنها از پارکینگ خانه شان شروع شده کرده اند! - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور استارتاپ,مشاوره-استارتاپ,مشاوره-استارت-آپ,استارت-آپ,کارآفرینی,کارآفرین,پیشرفت-شغلی -
شرکت های بزرگی که استارتاپ آنها از پارکینگ خانه شان شروع شده کرده اند!

شرکت های بزرگی که استارتاپ آنها از پارکینگ خانه شان شروع شده کرده اند!



شرکت های بزرگ زیادی هستند که کارشان را به شکل یک استارتاپ (شرکت نوپا) از یک پارکینگ کوچک شروع کرده اند و بعد از آن، بازارهای بزرگ دنیا را به دست آوردند. در بین این نام ها،  شرکت هایی مانند گوگل، اپل، کمپانی دل، دیزنی، آمازون، هیولت پاکارد هم دیده می شود. برندهایی که نام هر کدام این روزها، ارزش  و  اعتبار بالایی دارند و بازارهای زیادی را در اختیار دارند. با این حال، خیلی از جوانان از این که ایده خود را در یک محیط کوچک شروع کنند نگرانند و تصور می کنند که نگاه بدی نسبت به آنها به وجود خواهد آمد. با تیوترلند همراه باشید تا چند تا از این شرکت های بزرگ را به شما معرفی کنیم! 

اپلیکیشن مشاوره آنلاین تیوترلند

گوگل، پارکینگی به قیمت 1700 دلار

دو تن از فارغ التحصیلان دانشگاه استنفورد به نام های لری پیچ و سرگئی برین، اتاق کوچکی متصل به یک پارکینگ را از سوزان ووژیسکی به مدت پنج ماه و با قیمت 1700 دلار اجاره کردند. این دو نفر بیشتر وقت خود را روی پروژه ای عجیب می گذراندند که امروز ما آن را به نام گوگل می شناسیم. آنها بعد از موفقیت به جایی به نام گوگل پلکس منتقل شدند و در سالگرد هشت سالگی شرکت، پارکینگ و خانه متصل به آن را به عنوان بخشی از موفقیت و میراث کاری‌شان، خریدند. 


مقاله مرتبط: فناوری اطلاعات | آشنایی با دنیایی جدید بدون متخصصان امکان پذیر نیست


اپل، ابداعی بزرگ در یک پارگینگ کوچک 

اولین نسخه اپل که یک دستگاه کامپیوتر شخصی بود در سال 1976، و در یک گاراژ کوچک در کالیفرنیا تولید شد! استیو جابز، استیو وزنیاک و رونالد وین، 50 دستگاه Apple I را به قیمت 500 دلار فروختند و در ادامه هم Apple II را ساختند که نسخه بعدی آن بود. سال 1984 بود که خط مکینتاش را راه اندازی کردند و ناگهان با جهشی سریع روبرو شدند که میلیون ها دلار برای آنها عایدی داشت. شرکتی که امروز، کمتر کسی پیدا می شود که نام آن را نشنیده باشد. 


مقاله مرتبط: آموزش آنلاین از گذشته تا امروز


آمازون 

در سال 1994، جف بروس کتابفروشی آنلاین خود را در پارکینگ منزلش در واشنگتن راه اندازی کرد و نامش را گذاشت: آمازون! او فقط 40 هزار دلار داشت که بتواند برای سفارش، خرید و ارسال کتاب ها آن هم به 48 کشور دنیا هزینه کند. سال 1995 اولین کتاب او فروش رفت و الان یکی از خرده فروشی های آنلاین دنیا به حساب می آید!


مقاله مرتبط: مشاوره غیرحضوری از رایانه کمک تا تیوترلند 


مایکروسافت 

داستان مایکروسافت هم از سال 1975 در پارکینگ کوچک و با امکانات اولیه شروع شد. پل آلن و بیل گیتس، ایده شان همسو با IBM و روی سیستم های نرم افزاری متمرکز بود. اولین سیستم عامل آنها 80,000 دلار فروخته شد. آنها سال ها بعد، نرم افزاری به نام ویندوز ساختند و در حال حاضر کاربران زیادی هستند که از ویندوز استفاده می کنند. 

دیزنی

کمپانی دیزنی را هم باید به لیست پارکینگ نشینان اولیه اضافه کرد. برادران دیزنی، یعنی والت و روی دیزنی اولین استودیوی خودشان را در سال 1923 و در پارکینگ منزل عمویشان راه اندازی کردند. اولین فیلمی که در این پارکینگ ساخته شد، «کمدی‌های آلیس» بود که بعدها منبعی برای ساخت «آلیس در سرزمین عجایب» شد. این فیلم، بارها و بارها از سوی تهیه کنندگان مختلف رد شده بود و اگر می خواستند به نظر آنها اهمیت بدهند، احتمالاً هیچ وقت آلیس در سرزمین عجایب و این همه شخصیت کارتونی محبوب ساخته نمی شدند. 


مقاله مرتبط: تیوترلند کارآمدتر از جستجو در گوگل است


دل Dell 

مایکل دل، بعد از این که در سال 1984 یک شرکت محدود کامپیوتری ساخت، دانشگاه را ترک کرد تا ایده جاه‌طلبانه‌اش را دنبال کند. شرکت اولی که در مایکل دل در آن کامپیوترهای خانگی سفارشی تولید می کرد، یک گاراژ ساده بود، اما وقتی تصمیم گرفت که جدی تر کار کند، در شمال آستن در تگزاس، یک دفتر اجاره کرد و کارش را ادامه داد. شرکتی که امروزه یکی از شرکت های تکنولوژیک رو به رشد به شمار می رود. 

اپلیکیشن مشاوره آنلاین تیوترلند

منبع: اکانتینگ دگری

مصطفی مردانی

تولید محتوای تیوترلند 




سوال تصادفی3 + 5 =