مشاوره تحصیلی چه قدر لازم است - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور
چرا مشاوره تحصیلی در هر مقطعی لازم است؟! 

چرا مشاوره تحصیلی در هر مقطعی لازم است؟!



مشاوره تحصیلی یکی از نیازهای اصلی هر کسی است که در حال تحصیل است و می خواهد به مقطی بالاتر وارد بشود. در طول دوران تحصیل، دانشجویان و دانش آموزان با استعداد زیادی هستند که به خاطر مشاوره نگرفتن، به جایی نرسیده اند یا فرصت هایشان را به راحتی از دست داده اند. از طرفی، مشاورانی هستند که توانایی کمک به این دانشجویان را دارند و علاقه‌مند هستند که آنها به نتیجه دلخواه برسند، اما دسترسی به آنها ضعیف است و این ارتباط شکل نمی گیرد. تیوترلند این مسیر ارتباطی را ساده تر کرده است تا هر کاربری بتواند از هر مکانی با یک مشاور تحصیلی آنلاین صحبت کند.  

اپلیکیشن مشاوره آنلاین تیوترلند


مقاله مرتبط: مشاوره تحصیلی درست و کارآمد | ویژگی یک مشاور تحصیلی خوب چیست؟ 


لزوم مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان 

شناخت توانایی ها و شیوه استفاده از آنها برای دانش آموزان بسیار مهم است. مسیری که آنها در آینده طی می کنند، ارتباط زیادی با رشته دانشگاهی آنها خواهد داشت. اطلاعات درسی و تحصیلی که از رشته های مختلف دانشگاهی به دست می آورند و درک بهتر از توانایی های شخصی، باعث می شود که بهترین رشته را انتخاب نمایند. مشاوره تحصیلی درست می تواند راه یک دانش آموز را بسیار بهتر و روشن تر کند. 


مقاله مرتبط: مشاوره روان شناسی آنلاین | آمادگی برای روبرو شدن با مشکلات


والدین دانش آموزان چرا به مشاوره تحصیلی نیاز دارند

آرزوی هر پدر و مادری است که فرزندش زندگی بهتر و سالم تری داشته باشد. کنکور نقش زیادی در آینده دانش آموزان بازی می کند و والدین نیز علاقه زیادی دارند که فرزندشان بهترین راه را برای خودش انتخاب کند. همچنین یکی از مشکلات دانش آموزان هم همین است. انتظار والدین از فرزندشان، متناسب با توانایی اش نیست و معمولاً این بار اضافه روانی، باعث کاهش توانمندی او می شود. همچنین خانواده هایی هستند که فرزندشان را کمتر از حدی می بینند که بتواند در یک دانشگاه خوب درس بخواند. پس چندان اهمیتی به درس خواندنش نمی دهند و کاری برای او انجام نمی دهند. 


مقاله مرتبط: فناوری اطلاعات | آشنایی با دنیایی جدید بدون متخصصان امکان پذیر نیست


مشاوره تحصیلی و نقش آن در انتخاب شغل آینده! 

بعضی از رشته هایی که دانش آموزان علاقه مندند در آن تحصیل کنند، شغلی چندانی برای آنها وجود ندارد. همچنین بعضی از این رشته های پردرآمد هم هستند که علاقه و آشنایی زیادی به آنها در بین دانش آموزان نیست. رشته هایی که اگر کسی روحیه انجام آنها را داشته باشد و بتواند به خوبی از پس آنها بر بیاید، می تواند آینده ای درخشان تری داشته باشد. 


مقاله مرتبط: آموزش آنلاین زبان انگلیسی و دیگر زبان ها | با ویژگی ارتباط مستقیم با معلم خصوصی


هیجان کاذبی که در مورد برخی رشته ها وجود دارد، باعث می شود که مسیر زندگی افراد تغییر کند و نتوانند آن طور که باید و شاید به اهداف خود برسند. شاید دانش آموزی در رشته انسانی بسیار موفق تر باشد، اما با ماندن در رشته تجربی و ریاضی یا رشته های فنی، آینده خود را به خطر می اندازد. 

پیشرفت تحصیلی بیشتر با مشاوره تحصیلی

افت تحصیلی مقوله ای است که هر دانش آموزی ممکن است با آن روبرو شود. کاهش انگیزه های تحصیلی، برنامه ریزی نامناسب، خستگی ذهنی و... مشکلات درون خانوادگی از جمله مشکلاتی هستند که باعث افت تحصیلی می شوند. یک مشاور تحصیلی می تواند این اتفاقات را مدیریت کند و به دانش آموز کمک کند تا از آنها بگذرد. مشاور تحصیلی باتجربه با این مسائل آشنا است و با تغییر روش در مطالعه دانش آموز، او را به سمت درست هدایت می کند.


مقاله مرتبط: مشاوره ورزشی آنلاین | اندام خود را سرحال نگه دارید


مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان تیزهوش 

پتانسیل بالای دانش آموزان تیزهوش باعث می شود که مسیری متفاوت نسبت به دیگر دانش آموزان طی کنند و زندگی بهتری داشته باشند. این دسته از دانش آموزان، امید یک جامعه هستند و در صورتی که به مسیر درست هدایت نشوند، ممکن است هدر بروند و جامعه از حضور آنها محروم بشود. بنابراین مشاوره تحصیلی برای یک دانش آموز تیزهوش واجب است. باید این مسئله را در نظر داشت که شکست یا افت تحصیلی برای این دانش آموزان بسیار شدیدتر خواهد بود و روان این دانش آموزان که عادت به پیشرفت دارند، زودتر آسیب می بیند. پس مشاوره تحصیلی دانش آموزان تیزهوش باید به درستی انجام بگیرد. 

مصطفی مردانی

تولید محتوای تیوترلند




سوال تصادفی13 + 15 =