چگونه با مشاوره فضای منزلمان را چیدمان کنیم؟ - اپلیکیشن آموزش آنلاین تیوترلند | آموزشگاهی به وسعت یک کشور مشاوره-دکوراسیون, مشاوره-تزیینات, مشاوره-گل-گیاه, مشاوره-حیوانات-خانگی, هنرهای-خانگی, مشاغل-خانگی, گل-گیاه, نگهداری-گل-گیاه, -
چگونه با مشاوره دکوراتور داخلی، فضای منزلمان را به بهترین نحو چیدمان کنیم؟

چگونه با مشاوره دکوراتور داخلی، فضای منزلمان را به بهترین نحو چیدمان کنیم؟



منزل یا همان خانه، محل استراحت و آرامش است. اعضای یک خانواده هر یک به نوعی از فضای خانه استفاده می کنند. اگرچه مدت زمان استفاده هر یک از اعضا از منزل نسبت به دیگری متفاوت است اما آنچه بین همه آنها مشترک می باشد، آرامش و استراحت است.

از این رو فضای منزل باید آرامش دهنده و تسکین دهنده خستگی و آشفتگی باشد. از سوی دیگر دستیابی به آرامش و تسکین هیاهوی روزانه کار و ترافیک، رابطه مستقیمی با علم روانشناسی، رنگ شناسی، فرم شناسی ، نور، صدا و غیره دارد. در نتیجه بهترین مشاوره در این زمینه می تواند از سوی یک دکوراتور یا طراح داخلی که آموزش دیده و حرفه ای است صورت پذیرد. با تیوترلند همراه باشید تا با مشاوره در مورد فضای منزل یا محل کار صحبت کنیم.

دکوراتور به شما کمک می کند با توجه به ویژگی های شخصیتی تان بهترین رنگ را برای فضای منزلتان انتخاب کنید. به طور مثال این روزها پر طرفدارترین رنگ برای طراحی داخلی منزل و مبلمان سبز روشن است. در هیاهو و شلوغی شهرها سبز چون مظهر طبیعت است برای چشم، ملایم ترین و خوشایند ترین رنگ است و می تواند آرامش روح و حس طراوت در منزل را افزایش دهد. طراح دکوراسیون داخلی یا دکوراتور به شما کمک می کند تا دقیقا در چه بخش هایی از این رنگ استفاده کنید و آن را به چه رنگ دیگری ترکیب کنید.

فرض کنید شما در منزلتان اتاق کاری دارید که می خواهید با تغییر در دکوراسیونش آن جا را به محلی هیجان انگیز و پویا تبدیل کنید. دکوراتور به شما کمک می کند تا با انتخاب مبلمانی از رنگ قرمز و ترکیب آن با یک رنگ خنثی اتاق کارتان را به محل خلق ایده های ناب تبدیل کنید. همچنین دکوراتور با دانش فنی و ایده هایی که در ذهن دارد، تمامی نیازها و خواسته هایتان را به دقت بررسی کرده و برای هر کدام راه حلی مقرون به صرفه و ناب می اندیشد. به طور مثال اغلب دکوراتورها جلسه ای با بانوی منزل گذاشته و نیازهای وی در رابطه با آشپزخانه را جویا می شوند. زیرا معتقدند آشپزخانه قلب خانه است و بانوی خانه، شخصی است که بیشترین زمان را در منزل سپری می کند پس جویا شدن نظرات و نیازهای وی بسیار مهم و اساسی می باشد.


حتما بخوانید: هنرهای خانگی تان را بهتر نشان بدهید! | از گل و گیاه تا تزیین خانه


کودکان نیز در تعیین رنگ، فرم و شکل دکوراسیون داخلی منزل بسیار مهم هستند. دکوراتور باید دقت کند فضای منزل محیط جذاب ، دلنشین و در عین حال امنی برای کودک یا کودکان باشد. استفاده از لبه های تیز، رنگ های تیره ، پله ها یا پنجره های بدون حفاظ، پریز های برق در ارتفاع پایین ، نقاط ناامن و غیره در کلیه خانه ها به ویژه منازلی که کودک دارند ممنوع است و این مهم باید توسط دکوراتو در نظر گرفته شود. رنگ های تیره در خانه برای همه به ویژه کودکان ترسناک بوده و باعث افسردگی آن ها می شود.

شما به عنوان کارفرما باید در جلسات مشاوره با دکوراتور منزلتان صادق و شفاف باشید. تمامی نیازها، ایده ها و تجربه های قبلی در زمینه دکوراسیون را با وی در میان بگذارید. حساسیت ها، ترس ها و دغدغه هایتان را نیز فراموش نکنید. مطمئن باشید دکوراتور منزل شما می تواند برای هر یک از مشکلات یا توقعات شما چاره ای بیاندیشد.

بهتر است در جلسات مشاوره با دکوراتور تمامی اعضای خانواده حضور داشته باشند، هر آنچه دقیقا لازم دارید را با دکوراتور در میان بگذارید و از نظرات همسر و فرزندانتان غافل نشوید. میزان بودجه ای را که می توانید هزینه کنید به دکوراتور اعلام کنید زیرا در انتخاب مصالح و طرح به وی کمک خواهد کرد. همچنین تلاش کنید قبل از جلسه با دکوراتورتان نمونه هایی که به نظرتان نزدیک است را در موتورهای جستجو ، پیدا کرده و ذخیره کنید. نشان دادن نمونه هایی که به سلیقه شما نزدیک است به دکوراتور کمک می کند تا طرحی نزدیک به خواسته و سلیقه شما پیشنهاد دهد.


حتما بخوانید: چه طور از ایده به عمل برسیم؟!


از تصمیمات آنی پرهیز کنید. دقت کنید هرگز دکوراسیون داخلی خانه خود را بر طبق مد پیش نبرید چرا که ممکن است تا چندین سال امکان تعویض دکور برای شما وجود نداشته باشد و چیدمان منزل برایتان خسته کننده و غیر قابل تحمل شود.

نکته دیگر این که پیشنهادات دکوراتور حتی اگر کوچک باشند را جدی بگیرید. تغییر رنگ کوسن ها یا کم کردن تعداد لامپ ها شاید برای شما پیش پا افتاده باشد ولی قطعا بر کیفیت زیبایی منزلتان تاثیر خواهد گذاشت. دکوراتورها معمولا به شما پیشنهاد می دهند مثلا چه نوع مبل و با چه جزئیاتی بخرید. سعی کنید مطابق پیشنهاد آن ها عمل کرده و از تصمیات لحظه ای و سلیقه ای خود داری کنید.




سوال تصادفی14 + 5 =